Söker webdesigner till spelprojekt!|Programmering / Grafisk formgivning|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Söker webdesigner till spelprojekt!
Pekz0r
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 33
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 18, 2005 - 1:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag är med i ett nystartat spelprojekt. Tanken är att det ska bli textbaserat roll- och äventyrsspel. Vi räknar med att blir klara med grunden till spelet till påsk
Problemet är att ingen i projektgruppen är särskillt bra på att designa hemsidor och liknande, och det lyser igenom alltför tydligt att vi inte riktigt behäskar det om vi skulle försöka. Vi har insett hur viktigt det är med att ha en bra startsida och därför har vi beslutat att ta in någon utifrån som ska göra en websida åt oss
Detta är vad vi vill ha:
Vi vill ha en snygg och funktionell sida, ganska stilren men ändå inte bara en i mängden. Sedan skulle vi vilja ha en matchande style till vårat phpBB forum. Vi vill gärna att sidan ska kommunicera med en mySQL databas, blandannat senaste topic i forumet och hämta nyheter. Vi vill även ha inloggning på sidan, den ska vara någolunda säker och det ska vara envägskryptering på lösenorden.

Vi skulle även behöva en tecknare som ska teckna är det framförallt monster och items. Men även lite miljöer och annat

Den som får uppdraget kommer naturligtvis att få ersättning, men med hur mycket kan vi inte svara på i detta läge. Det beror även på vad man ska göra och hur duktig den personen är
Betalningen kommer att ske efter att jobbet är klart, men hur mycket ersättning kommer självklart att förhandlas fram innan arbetet har startat
Det blir antagligen mer än 500kr i ersättning

Alla som är intresserade:
Skriv en kort CV där ni skiver vad ni kan inom framföralt webdesign, PHP och mySQL databaser. Kunskaper inom Java och javascript kan också vara anvädbart. Ett pluss för dom som är bra på att teckna
Bifoga även några smakprov på saker som ni har gjort.

Man behöver inte ha alla färdigheter och kunna lösa alla saker som vi vill ha för att få jobbet. En riktigt snygt designad websida kan räcka långt

*Jag måste ha in CVn senast måndagen 24/10

*Vi meddelar dom som är aktuella onsdagen 26/10
Då kommer ni få mycket mer info on spelet och projektet

Skicka svar till: [email]dormeydo@gmail.com[/email] Frågor skickas till: [email]peterelmered@hotmail.com[/email] (det är även min MSN addres)

Ni kan backa ur ända tills vi är helt överens

Lycka till!

padda
Member
Medlem
Forum Posts: 2163
965602
October 18, 2005 - 5:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Ingen betalning? Då blire nog inte många svar.

Pekz0r
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 33
965614
October 18, 2005 - 5:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo, det blir betalning
Kanske borde skiva det ja

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 101
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL