January 16, 2004
Hej.
Tänkte bara kolla lite hur folk strukturerar sina hemsidor nu för tiden. Brukar ni bara göra en "sida" och sen kopiera upp den i en massa och bara döpa om dem? Frames verkar det ju vara lite dött med nu för tiden tycker jag, men jag har alltid gillat det. Berätta gärna hur ni brukar göra, eller vad ni inte gillar att man gör.
December 26, 2003
tabeller är smidiga om man vill ha kolumner. det blir lite mer html-kod jämfört med divsar, men å andra sidan blir det mindre css-kod... för övrigt kan man ju ha en tabell för att få kolumner och divsar inom td för att dela upp innehållet i "rader", som jag har gjort på min sida.
September 16, 2002
zcorpan wrote: php include
css
Samma här, till 100%
http://www.kizozik.com
November 27, 2001
För det första skall saker anvädas till vad som det är skapade till. Tabeller skall användas till att visa tabeller! och om ni använder tillexempel div och css kan ni ju flytta rutan med text vart ni vill utan att behöva följa ett rutmönster. Då är det bara att skriva all text rakt upp och ned först och sedan experimentera med designen. och skulle ni vilja göra en ny så behövs inte mycket ansträngning heller, eller att ni kommer på att ni vill ha meny till höger istället för vänster då är det ju bara att ändra (tex) "top:100px;left:20px".
1 Guest(s)