March 27, 2003
Hur gör jag för att länka till en ftp från min hemsida? När personen klickar på länken vill jag att en ruta ska komma fram där användarnamn och lösenord skall anges.. Hur gör jag detta?
jag har gjort följande:
Då kommer den fina ficklampan upp men sen står det bla "Kontrollera åtkomstbehörighet". Det är här jag vill att rutan ska komma fram!!
Mycket tacksam för svar!
January 26, 2003
såhär kanske:
FTP
för du har väl ändå inte en mapp på ftpn som heter ":21"
tror itne ens att du ska behöva skriva in portnumret
April 1, 2001
FTP
Om det är anonym inloggning så räcker det med ftp://hostname:port, och om porten är 21 så behöver man itne sätta dit nån extra heller.
Det borde fixa biffen 🙂
March 27, 2003
Iceman wrote: FTP
Om det är anonym inloggning så räcker det med ftp://hostname:port, och om porten är 21 så behöver man itne sätta dit nån extra heller.Det borde fixa biffen 🙂
Men då kommer ju alla som klickar på länken in..!?!
Jag har gjort konton till kompisar i BPFTP Server och vill att de ska ange sina användarnamn och lösenord.. går inte de?
tack för svar båda två!!
March 27, 2003
MULLVADEN wrote: Jo... skit i att skriva in anv/pass så kommer rutan upp...
Det funkar inte ändå... men nu börjar jag fundera på om det är något annat som är fel efter som följande i IE inte heller funkar;
ftp://username:password@ftp.ho.....com/:port/
Mer hjälp behövs!
October 7, 2002
adamnassjo wrote: [quote=MULLVADEN]Jo... skit i att skriva in anv/pass så kommer rutan upp...
Det funkar inte ändå... men nu börjar jag fundera på om det är något annat som är fel efter som följande i IE inte heller funkar;
ftp://username:password@ftp.hostname.com/:port/
Mer hjälp behövs!
Det ska FFS inte vara något snedstreck innan porten. Så här ska det se ut:
October 7, 2002
Efter närmare undersökningar verkar allt fungera som det ska med att ansluta till adamnassjo:s ftp med IE6. Det vill säga, OM jag har min brandvägg (XP:s inbyggda) avstängd. Har provat att öppna porten ifråga, och porten under (som jag har för mig har någon viktig funktion i FTP-protokollet), men det fungerar inte... Någon guru på FTP-protokollet som kan tipsa oss bägge två om vad vi gör fel?
2 Guest(s)