April 11, 2003
Zazo wrote: Gör ett program som ändrar bakgrund. Allts man får välja bilder, sen slumpas det vilken bild som kommer fram vid start.
Gör ett sånt program är du snäll. Jag skulle iallafall vilja ha ett sånt program. Och när det är färdigt så får du ficka så man kan ladda hem det.
July 28, 2003
Fundera på vad du själv behöver för program. Eller något program du redan har, men inte är riktigt nöjd med? Att bara komma på något så där ur tomma luften blir sällan bra.
Och så eftersom jag är den jag är och jag inte tycker om särskrivningar:
snälla, skriv "programidé" och "programmeringstävling" nästa gång...
January 20, 2003
dae wrote: Fundera på vad du själv behöver för program. Eller något program du redan har, men inte är riktigt nöjd med? Att bara komma på något så där ur tomma luften blir sällan bra.
Seriöst? Låt honom skriva som han vill?
July 28, 2003
G00FY wrote: [quote=dae]Fundera på vad du själv behöver för program. Eller något program du redan har, men inte är riktigt nöjd med? Att bara komma på något så där ur tomma luften blir sällan bra.
Seriöst? Låt honom skriva som han vill?
Seriöst, men inte elakt menat... vill du sverige ska bli känt som landet där folket inte kan sitt eget språk 😉 Och jag hindrar honom inte från att skriva som han vill; om han vill fortsätta skriva fel så får han göra det, det är upp till honom. Jag försökte lite snällt påpeka hur det ska skrivas, eftersom särskrivningar är oroväckande vanligt på det här forumet.
Tycka vad man vill om det (och jag vet att många tycker det är löjligt), men svenska är inte amerikanska, och i sverige skrivs ord ihop. Vi har t.ex klassiker som:
"fryst kyckling lever"
"Då kontaktar de myndigheterna och en social arbetare tar hand om barnet"
"En myndighets person måste agera enligt regelverket."
"rök fritt"
Som ni ser kan särskrivningar i olyckliga fall få tråkiga konsekvenser...
För fler roliga(?) särskrivningar, sök på google.
Känns dock som vi har hamnat lite OT nu...
2 Guest(s)