January 15, 2004
Jag hade den när jag gick min första programmeringskurs. Mitt ex ligger på jobbet nu så jag kan inte se efter om det jag skriver nedan verkligen är så jag tycker.
Fördelen med boken är att den är på svenska och har rätt så lätta förklaringar.
Förklaringarna kan dock kännas rätt så "tunna".
En annan bok som kan vara bra att ha är C: A Reference Manual. Den lär dig i och för sig inte att programmera men om det är något du är osäker på och/eller inte förstår så står det i den boken. Jag har inte tittat i den särskilt mycket men beskrivningarna är mer komplicerade än i vägen till C. Du kan nog vänta ett tag med den boken.
Själv föredrar jag att leta upp informationen i MSDN.
En del saker är dock svåra att hitta där. Detta är dock inte heller något bra ställe att lära sig programmera.
Dessvärre kom jag inte på något bra alternativ men vad du än gör, håll dig borta från böcker som lovar att lära dig programmera (eller andra saker för den delen) på en viss tid, t.ex. learning C in 21 days.
August 9, 2001
ren wrote: Dessvärre kom jag inte på något bra alternativ men vad du än gör, håll dig borta från böcker som lovar att lära dig programmera (eller andra saker för den delen) på en viss tid, t.ex. learning C in 21 days.
Detta med "Learning X in 21 days" är bara kapitelindelningen, ta det inte så hårt. Det menas att om man läser 1 kapitel om dagen så tar det 21 dagar, inget mer.. en vanlig programmeringsbok på 15 kapitel hade de döpt till "Learning X in 15 days :p Jag förstår om du kanske tycker de är dåliga men att kategoriskt säga att böcker som ska lära dig något på en viss tid är B är fel.
2 Guest(s)