var finner man gratis ASP host ?|Programmering / Grafisk formgivning|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
var finner man gratis ASP host ?
.:: SiGGE ::.
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 44
Member Since:
February 5, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1
March 11, 2003 - 7:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Japp, det är vad jag undrar över 🙂

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
Member Since:
June 28, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
286812
March 11, 2003 - 7:58 pm
sp_Permalink sp_Print

finns reklam nedan men den kostar 12kr i månaden.
nästan värt det

.:: SiGGE ::.
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 44
Member Since:
February 5, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
286819
March 11, 2003 - 8:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Tack. Men jag söker ett helt gratis alternativ.
Jag ska test lite saker och och orkar ärligt talat inte med strulet att betala för tjänsten i fråga 🙂 ( det handlar knappast om priset 🙂 )

pompougnac
Member
Medlem
Forum Posts: 3109
Member Since:
January 20, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
286854
March 11, 2003 - 8:36 pm
sp_Permalink sp_Print

.:: SiGGE ::. wrote: Tack. Men jag söker ett helt gratis alternativ.
Jag ska test lite saker och och orkar ärligt talat inte med strulet att betala för tjänsten i fråga 🙂 ( det handlar knappast om priset 🙂 )

Tror inte att det är så lätt att få tag på längre... av säkerhetsskäl osv.

Biblo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 975
Member Since:
August 24, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
287167
March 12, 2003 - 10:49 am
sp_Permalink sp_Print

hemsidan.net/

.:: SiGGE ::.
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 44
Member Since:
February 5, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
287518
March 12, 2003 - 7:25 pm
sp_Permalink sp_Print

pompougnac wrote: [quote=.:: SiGGE ::.]Tack. Men jag söker ett helt gratis alternativ.
Jag ska test lite saker och och orkar ärligt talat inte med strulet att betala för tjänsten i fråga 🙂 ( det handlar knappast om priset 🙂 )

Tror inte att det är så lätt att få tag på längre... av säkerhetsskäl osv.

varför skulle det vara en säkerhetsproblem ?

.:: SiGGE ::.
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 44
Member Since:
February 5, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
287519
March 12, 2003 - 7:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Biblo wrote: hemsidan.net/

det där sida tycks sida erbjuda denna typ av tjänst 🙂

HugoStrange
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 86
Member Since:
March 5, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
287534
March 12, 2003 - 7:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är skitsvårt att få tag på gratis ASP-hostar som är någorlunda stabila. Orsak: att tillåta ASP på sina server kräver betydligt mer av servern än om man bara tillåter HTML, JavaScript och CSS. ASP är ju nämligen en typ av programspråk som körs från servern, till skillnad från tex HTML som exekveras direkt i besökarens webläsare.

De som finns har i regel massivt med reklam och är segare än cykelslang. Dock brukar man kunna få ganska mycket utrymme, typ 20-30 Mb.

För drygt två år sedan när jag skulle göra mitt specialarbete i så letade jag efter en gratis ASP-host, men fick ge upp och betala lite för att få en stabil server. Alla gratisalternativ som jag testat fram till dess var nere 1-2 gånger i veckan och flera hade dessutom inte stöd för FTP och/eller databaser vilket var ganska irriterande.

http://www.b-one.nu/, som har 12-kronorsreklamen som Mind pratar om verkar ok, det är ju en löjlig summa om det är en stabil server med hyfsad service i övrigt (+ 120 kr startavgift). Dock verkar det lämpligt att läsa det finstilta innan, tex verkar det vara som att man måste köpa ett domännamn i samband med att man skaffar sig utrymmet, dvs extra utgifter...
Betänk också det faktum att B-one INTE kan nås via telefon, inte ens i krissituationer, något som garanterat skulle få en kännare av konsumentköplagstiftning att höja rösten.

Game_Hacker
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 237
Member Since:
June 16, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
287937
March 13, 2003 - 1:42 pm
sp_Permalink sp_Print

brinkster.com

.:: SiGGE ::.
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 44
Member Since:
February 5, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
288019
March 13, 2003 - 3:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Game_Hacker wrote: brinkster.com

Tack, men man får bla inte full asp stöd för websiderna där om man väljer gratis alltiernativet.

.:: SiGGE ::.
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 44
Member Since:
February 5, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
288027
March 13, 2003 - 4:05 pm
sp_Permalink sp_Print

HugoStrange wrote: Det är skitsvårt att få tag på gratis ASP-hostar som är någorlunda stabila. Orsak: att tillåta ASP på sina server kräver betydligt mer av servern än om man bara tillåter HTML, JavaScript och CSS. ASP är ju nämligen en typ av programspråk som körs från servern, till skillnad från tex HTML som exekveras direkt i besökarens webläsare.

De som finns har i regel massivt med reklam och är segare än cykelslang. Dock brukar man kunna få ganska mycket utrymme, typ 20-30 Mb.

För drygt två år sedan när jag skulle göra mitt specialarbete i så letade jag efter en gratis ASP-host, men fick ge upp och betala lite för att få en stabil server. Alla gratisalternativ som jag testat fram till dess var nere 1-2 gånger i veckan och flera hade dessutom inte stöd för FTP och/eller databaser vilket var ganska irriterande.

Ok, tack för info'n.
Vet du om samma sak gäller PHP ? Det språket tolkas ju också i serven (inte i webläsaren som html etc).

HugoStrange wrote:
http://www.b-one.nu/, som har 12-kronorsreklamen som Mind pratar om verkar ok, det är ju en löjlig summa om det är en stabil server med hyfsad service i övrigt (+ 120 kr startavgift). Dock verkar det lämpligt att läsa det finstilta innan, tex verkar det vara som att man måste köpa ett domännamn i samband med att man skaffar sig utrymmet, dvs extra utgifter...
Betänk också det faktum att B-one INTE kan nås via telefon, inte ens i krissituationer, något som garanterat skulle få en kännare av konsumentköplagstiftning att höja rösten.

Det låter inte som ett seriöst företag, om man nu inte har någon möjlighet att nå dom via telefon.

HugoStrange
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 86
Member Since:
March 5, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
288441
March 14, 2003 - 1:05 am
sp_Permalink sp_Print

PHP är jag inte så hemma på men med 99% säkerhet kan jag svara ja på den frågan. Detta eftersom när du är inne på en PHP-sida (NH forum tex) och kollar källkoden så ser du inget annat än HTML/JavaScript/CSS.

Det innebär att om servern är väldigt hårt belastad så kommer alla sidor som är skrivna med PHP/ASP od ta väldig tid att ladda jämfört med en lika stor fil i ren HTML (som givetvis ockå tar tid vid hög trafik). En HTML-fil behöver ju bara skickas iväg till besökarens dator, medan PHP/ASP först ska "beräknas" innan detta kan ske.

Ja, B-one är minst sagt tveksamt som lösning. Ett något dyrare webhotell med bättre kundservice är troligtvis värt pengarna. Jag har iofs aldrig behövs ringa något av mina webhotell när det har trasslat, men möjligheten ska finnas! Det verkar dessutom som att företaget är danskt och eventuella svar på frågor sker på det språket.

EDIT: Kolla här:
http://guider.idg.se/guide/hot.....l/list.jsp

wizco
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 63
Member Since:
January 5, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
293040
March 20, 2003 - 4:07 pm
sp_Permalink sp_Print

yo, kolla på barre.serverftp.com tror ja det var.

finns massor av folk som slänger upp servers som de brukar finnas asp/ph stöd på. Iofs får man inte så bra service med mera..

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 32
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL