December 25, 2000
http://www.pellesoft.nu
om du nu promt måste lära dig VB, jag rekomenderar att du ger dig i kast med C++ direkt, och väljer PHP istället för asp om du börjar jobba med serverspråk
April 9, 2001
On 2002-07-02 10:14, _BiG_HeaD_ wrote:
Vad ska du ha VB till? VB har ingen som helst framtid. Programmen blir slöa och kräver att man har vissa filer. Dessutom har VB program ingen marknad, så ska du investera i din framtid, lär dig C eller C++. Det kan vara svårare, men det är värt det.
Bull...se VB som ett skal....om du kör systemfunktioner ifrån VB eller C++ så tar det lika lång tid...spelar väl ingen roll vart en dll ekvereras ifrån. Och det är fler program än du nånsin fattar (och som du har installerade) som är skrivna i VB..
April 9, 2001
On 2002-07-07 12:17, ViU wrote:
http://www.pellesoft.nu
om du nu promt måste lära dig VB, jag rekomenderar att du ger dig i kast med C++ direkt, och väljer PHP istället för asp om du börjar jobba med serverspråk
Vill du pula hemma så kan du ta PHP eller ASP, de är inte så krångliga någon av dom; men som "yrkesspråk" så är asp.net isåfall alternativet (företag av rang skulle inte våga köra hemapuls-språk)
SYS#1: T-bird 1200, Abit KT7A-RAID, 512MB PC133, Geforce 3, SB PCI 512, RAID: 2*40GB + 30GB.
SYS#2: CeleronII 700, Abit BE6, 384MB, Matrox G400MAX, Creamware Pulsar+SRB (8 Sharc DSP).
[ Detta Inlägg ändrades av: carnail den 2002-07-11 08:17 ]
March 27, 2001
Hahahaha..."VB har ingen framtid".
Majoritet av all mjukvara som utvecklas görs i VB! Detta är fakta!
Varför? Jo, för att det går fort att utveckla i VB. Förhållande vis lätt att lära sig. Osv..
Jag tycker VB är kul, men föredrar JAVA, så jag är ingen VB freak om ni tror det. Men att säga att VB inte har någon framtid e lögn.
Många rackar ner på VB mest pga att det är Microsoft och är man "cool" så måste man hata MS och älska C/C++ och givetvis Linux, Apache osv.
Tyvärr vet jag inga svenska guider. Ska du lära dig programmering är det lika bra att lära dig engelska bra. Allt som är nåt att ha är nämligen just på engelska.
1 Guest(s)