December 13, 2003
Ska göra ett program i programering B och vi använder Visual Basic.
Jag hade tänkt att göra ett program där man kan låsa olika OS t.ex. Windows XP, 2000, Me, m.m.
Nu undrar jag om någon har en susning om hur man ska gå till väga med det.
När man har låst Os:et så ska man självklart kunna låsa upp det också.
Och alla program ska köra på som dom gjorde innan i bakgrunden.
Phenom2 X4 955 BE |Gigabyte GA-MA790GPT-UD3H | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | GIGABYTE HD 6970 OC 2GB | SSD 120GB OCZ Vertex 2 + 500GB WD Black X 2 | Corsair TX 750w | Lian Li Lancool PC-K62
February 1, 2003
ett ENKELT sätt är att du i ditt program har en Panel där musen kommer låsas inom då användaren trycker på en lås-knapp. hur du gör detta hittar du enkelt i win32 api:n
vidare så måste du ta bort möjligheten att trycka ned ctrl+alt+del samt några andra kombinationer ... detta kan du oxå göra enkelt med api instruktioner...
detta skulle innebära att användare efter trycket på lås-knappen är begränsad till att flytta musen inom denna panel, då man klickar på panelen så kommer det upp en ruta där användare kan skriva in lösenordet ...
Annars ett kanske ännu enklare sätt är att du gör en skärmsläckare ... som du automatiskt har lösenord på. dvs. du håller dig inte till windows inbygda lösenordsfunktion för skärmsläckare ... Kanske att du via Api måste ta bort vissa tangenter, så som ctrl+alt+del ... vet inte ... några ENKLA tankar ... borde inte ta mer än 5 minuter att skriva ...
December 13, 2003
Tack för det, nu har jag något att utgå ifrån.
Men vad är win32 api:n???
Menar du text filen? Isf så finns det ju oändligt med text(Lycka till att hitta i den).
Phenom2 X4 955 BE |Gigabyte GA-MA790GPT-UD3H | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | GIGABYTE HD 6970 OC 2GB | SSD 120GB OCZ Vertex 2 + 500GB WD Black X 2 | Corsair TX 750w | Lian Li Lancool PC-K62
1 Guest(s)