March 27, 2003
NH|Mimer wrote: Vet ju inte hur stora din kunskaper är men enkelt program skulle ju vara någon typ av konvereringsprogram.
Att man ska kunna konverera byte till kb/mb/gb m.m. mph till kmh och allt vad man behöver använda ibland.
Bra tips, det kan jag försöka.. (Du har troligtvis satt mig i arbete fram till min pension.. 😉 )
Såg du min edit? Kan man de?
September 28, 2003
adamnassjo wrote: [quote=NH|Mimer]Vet ju inte hur stora din kunskaper är men enkelt program skulle ju vara någon typ av konvereringsprogram.
Att man ska kunna konverera byte till kb/mb/gb m.m. mph till kmh och allt vad man behöver använda ibland.
Bra tips, det kan jag försöka.. (Du har troligtvis satt mig i arbete fram till min pension.. 😉 )
Såg du min edit? Kan man de?
borde gå om du pallar strula med .bat filer
July 14, 2003
adamnassjo wrote: Okej.. nu har jag tips så det räcker...
Om man kan få programmet att urföra dos-kommandon så ska jag försöka göra ett program för Netsend. Sen ska jag göra en konverterare...Men hur lyckas jag med ett DOS-kommado? 🙂
Om man kan? Man kan göra det mesta med VB faktiskt...
February 1, 2003
pq-formeln borde kastreras, folk borde lära sig kvadratkompletering på heltid ... för den delen så är det bäst att man kan utföra det i huvudet, ev. med hjälp av papper ...
varför inte en kommando-tolk samt en miniräknare utav det... du tar in en sträng t.ex: "1+2*3"
och sedan räknar datorn ut det med alla prioriteringsregler så svar=7
sedan kan du implementera funktioner för kvadrater, potenser, logaritmer, trig.funktioner m.fl .... det är en bra övning som du har mkt nytta av i framtiden!
May 17, 2002
mounte wrote: pq-formeln borde kastreras, folk borde lära sig kvadratkompletering på heltid ... för den delen så är det bäst att man kan utföra det i huvudet, ev. med hjälp av papper ...
varför inte en kommando-tolk samt en miniräknare utav det... du tar in en sträng t.ex: "1+2*3"
och sedan räknar datorn ut det med alla prioriteringsregler så svar=7
sedan kan du implementera funktioner för kvadrater, potenser, logaritmer, trig.funktioner m.fl .... det är en bra övning som du har mkt nytta av i framtiden!
Det är säkert bra, bara det att det kan vara bra att ha ett program för att kolla så man gjort rätt.
July 14, 2003
mounte wrote: hehe ... men erkän desdecado att vissa saker gör man fortare med att skriva kommandon än att med musen eller dyl. klicka på knappar ...
Mjo, men att klicka på knappar är intuitivt, att komma ihåg "grep -x / "apa" | c:nisse" glömmer man bort om man inte skrivit det på en månad... =)
1 Guest(s)