March 27, 2006
Nu är det så att till 2an, på gymnasiet, så ska jag välja ett av tre olika programmerings språk. De som går att välja på är C#, C++ eller Java. Personligen så tycker jag att java känns, väldigt onödigt, att man får minst jobb efter att man kan det än C++/C#, då tänkte jag mest på spelprogrammering för datorer vill säga.
Så här ser det då ut,
Programmering A
Programmering B, C#, C++ eller Java
Programmering C, C#, C++ eller Java
Sen kommer jag även att välja Operativsystem Linux eller Lokala datanät, vad tror ni är bäst att ha? Med lokala datanät kommer jag att kunna ta t.ex. en Cisco certifiering till reducerat pris.
Mvh/ Alarcron
December 25, 2000
C++ helt klart, i stort sett all spelutveckling görs i det språket och du lär dig C på köpet.
Operativsystem eller lokala datornät är vad som intresserar dig, linux kanske ger dig lite insikt i ett operativsystem vilket kan vara bra om du ska utveckla spel till datorer i framtiden.
January 4, 2001
Sound-Wave wrote: Java används faktiskt välldigt ofta innom programmerings branchen ..
Hmm... "programmerings branchen" är *ganska* bred. Java används väldigt ofta inom vissa områden.
Hur som helst så lär man sig inte tillräckligt mycket under gymnasiet så att man blir en programmare. När du har programmerat tillräckligt mycket så spelar det inte så stor roll vilken språk du sätter dig med. (med vissa undantag förståss)
1 Guest(s)