June 1, 2001
Får väl se vad du tycker om "fåniga" C# om ett år eller så, vill du behålla jobbet så.
C/C++ är urmodiga språk, spelar inte så stor roll om de flesta andra språk idag "bygger på" samma koncept.
C# är standardiserat precis som C/C++ och en uppsjö andra språk ( inte Java dock, kom ihåg det ! ).
[ Detta Inlägg ändrades av: Nibbler den 2001-08-15 23:23 ]
December 28, 2000
On 2001-08-15 23:16, Nibbler wrote:
Får väl se vad du tycker om "fåniga" C# om ett år eller så, vill du behålla jobbet så.C/C++ är urmodiga språk, spelar inte så stor roll om de flesta andra språk idag "bygger på" samma koncept.
C# är standardiserat precis som C/C++ och en uppsjö andra språk ( inte Java dock, kom ihåg det ! ).
[ Detta Inlägg ändrades av: Nibbler den 2001-08-15 23:23 ]
Det är troligare att du hittar ett jobb i C/C++ än i C# för vilka STORA företag har tid att lära alla sina arbetar C#? De kommer fortfarande att använda det "gammelmodiga" C/C++.
C/C++ = :gunsfire:
C# = :dead:
:gunsfire: :dead:
June 1, 2001
Är det därför företag redan annonserar efter C# programmerare trots att full versionen inte ens är ute ??
Ett exempel:
http://platsbanken.amv.se/dire.....7214.shtml
Som sagt, vi får se, men den som vill hålla på med programmering bör nog lära sig det.
[ Detta Inlägg ändrades av: Nibbler den 2001-08-16 19:02 ]
August 17, 2001
On 2001-08-15 21:56, daggerr wrote:
börja med c eller c++ båda två är mycket kraftfulla och standardiserade och stöds av så gott som alla platformar till skillnad av microsfts fåniga c# eller c-sharp som det uttalas.
Det uttalas dock ciss på svenska. Det är tonen c höjd ett halvt tonsteg.
Och visst är C/C++ något att satsa på! Från det kan man lätt gå över till Java och många andra språk.
August 2, 2001
C# kommer endast att få en stor spridning i windows världen. Men det fina med .NET (om det finns något) är inte C# i mitt tycke utan att det inte är några som helst problem att dela objekt som är skrivna i C++, VB eller något riktigt obskyrt språk som smalltalk, utan att behöva använda Corba eller COM. Klassbiblioteket är gemensamt för alla språk "stöder" .NET miljön.
I alla tidskritiska applikationer så kommer C/C++( och assembler) fortsatta att dominera t.ex. 3D motorer och realtidssystem.
Mitt råd är således lär dig C sedan C++, om du väl kan C och lite objekt orientering så lär du dig C# och Java på en eftermiddag.
[ Detta Inlägg ändrades av: paul_v den 2001-08-18 08:15 ]
August 14, 2001
Vill man lära sig objektorientering är det bäst att börja med Java, då får man den kunskapen "på köpet". Kan tänka mig att det kan vara lite svårt att lära sig objektorientering om man bara sysslat med t.ex. C. Åtminstone har jag hört talas om vissa C-programmerare som vill lägga all kod i konstruktorn i ett Java-objekt och hävdat att det är så man ska göra. 😀 Det är det verkligen inte.
2 Guest(s)