Visa jpg-bilder ur ett zip-, rar-arkiv i HTML.|Programmering / Grafisk formgivning|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Visa jpg-bilder ur ett zip-, rar-arkiv i HTML.
swe_reptile
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 18
Member Since:
July 20, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 19, 2004 - 10:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Hejsan.

Det är så att jag håller på att göra en hemsida och har lite problem. Meningen med sidan är att lägga in bilder från videor så man lättare kan veta vilken video som är vilken. För varje video som jag lägger in tillkommer det 1 html fil och 8 jpg bilder. Problemet är att jag kommer lägga in bilder för uppåt 5000-6000 videor, vilket kommer leda till 40000 bilder. Känns som det blir lite rörigt.

Funderar på om det går att lösa genom att man packar alla 8 bilderna från en video till en zip,rar-fil (eller nåt annat packningsalternativ). Men hur går man då tillväga för att visa en bild ur en packad fil? Finns det nåt skript för detta, eller är det någon som vet om en bättre lösning?

Tack på förhand.

Tovedal
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 282
Member Since:
June 29, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
800709
December 20, 2004 - 6:57 am
sp_Permalink sp_Print

okej... enligt mig så borde en länk som den här fynka men jag har inte provat den...;

Klicka här

men som sagt inget är säkert och om detta funkar så kommer det att dra ner hastighheten på sidan avsevärt....

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 48
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL