January 6, 2004
Tänkte börja med lite XHTML eller databashantering av något slag, är inte så bra på det så tänkte höra med er vad som finns för alternativ,program guider etc.
Jag behöver ett program som är enkelt att koda i samt ska kunna hantera databashantering.
Synpunkter?
*pillade med rubriken*
//Hugge
September 13, 2001
Lakszen wrote:
Synpunkter?
January 6, 2004
Jo Jag vet men jag undrar till att börja med ett program där den själv kodar tex dreamweaver som jag använt tidigare.
Om det finns, annars måste jag köra manuell kodning vilket oftast man gör, men till att börja med menar jag så jag får en överblick.Enklast med program tycker jag i början.
March 14, 2001
Jag tycker att du istället ska läsa diverse guider så du förstår grunderna, du lär dig på så vis bättre och får mycket renare kod om du skriver själv istället för att använder program som gör koden (wysiwyg)..
Om du vill lära dig html är det bara söka så lär du hitta hundratals guider till det..
January 6, 2004
Snorch wrote: Jag tycker att du istället ska läsa diverse guider så du förstår grunderna, du lär dig på så vis bättre och får mycket renare kod om du skriver själv istället för att använder program som gör koden (wysiwyg)..
Om du vill lära dig html är det bara söka så lär du hitta hundratals guider till det..
programmet kodar men du ser även vad den kodar på så sätt slipper du själv skriva in allt.
Men vad finns det för något tex inom Databashantering/WEBkodning ?
March 14, 2001
Lakszen wrote: [quote=Snorch]Jag tycker att du istället ska läsa diverse guider så du förstår grunderna, du lär dig på så vis bättre och får mycket renare kod om du skriver själv istället för att använder program som gör koden (wysiwyg)..
programmet kodar men du ser även vad den kodar på så sätt slipper du själv skriva in allt.
Men vad finns det för något tex inom Databashantering/WEBkodning ?
Ja det jag menar.. man "ritar" upp som man vill ha och programet kodar åt dig, men den koden som programen skriver brukar inte alltid vara speciellt bra.. men de är vad jag tycker..
Vad det finns för program menar du?
January 6, 2004
Hugge wrote: Flyttar tråden också, ska ligga på rätt ställe
(liten notis: andra felplacerade tråden av laxszen, skärpning!)
*flyttar*
Du kan pma mig för personliga meddelanden du behöver inte påpeka det för någon annan.
Jag skriver väldigt snabbt så det kan bli fel ibland.
May 6, 2002
Lakszen wrote: [quote=Hugge]Flyttar tråden också, ska ligga på rätt ställe
(liten notis: andra felplacerade tråden av laxszen, skärpning!)
*flyttar*
Du kan pma mig för personliga meddelanden du behöver inte påpeka det för någon annan.
Jag skriver väldigt snabbt så det kan bli fel ibland.
Skriver du in vilken kategori posten skall ligga i? 😛
1 Guest(s)