November 14, 2003
tjenna, undrade om för vilken upplösning man bör anpassa sidorna nu?. Jag vet att förr var det många som använde 800*600, men hur är det nu ?
Började också fundera på om det är OK att använda Iframe, om de flesta webbläsarna kan visa det (hade ingen lust att slita ner en massa olika webbläsare för at testa själv)
February 4, 2002
Vilken upplösning man ska anpassa sidan efter beror helt o hållet på vilka som är målgruppen, är det människor som tillhör samma målgrupp som du så ska du nog köra på 1024*768.
Vad jag vet är det bara Netscape som inte stödjer Iframe. Men jag brukar köra med iframe jag med. 😀
December 15, 2002
LJunkan wrote:
Vad jag vet är det bara Netscape som inte stödjer Iframe.
Har man bara en ny version utav Netscape så funkar Iframe där åxå. Sedan kan man kanske fundera på hur länge folk kommer att köra Netscape 🙂 Jag för min del röstar på Mozilla Firebird som den bästa browsern.
November 26, 2002
ManicBlue wrote: [quote=LJunkan] Vad jag vet är det bara Netscape som inte stödjer Iframe.
Har man bara en ny version utav Netscape så funkar Iframe där åxå. Sedan kan man kanske fundera på hur länge folk kommer att köra Netscape 🙂 Jag för min del röstar på Mozilla Firebird som den bästa browsern.
är det inte så att mozilla (även firebird?) är baserat på netscape?
har för mig att netscape ska läggas ner, min datalärare sa det, och sa att vi skulle få använda mozilla som alternativ webläsare istället, vet inte riktgt hur det ligger till.
December 15, 2002
Öwall wrote:
är det inte så att mozilla (även firebird?) är baserat på netscape?har för mig att netscape ska läggas ner, min datalärare sa det, och sa att vi skulle få använda mozilla som alternativ webläsare istället, vet inte riktgt hur det ligger till.
Jo de stämmer. Båda 2 bygger på Gecko-motorn. Eftersom Netscape inte är särskilt fristående längre utan ägs utav AOL om jag inte missminner mig finns de säkert en risk att den browsern försvinner helt.
2 Guest(s)