December 13, 2005
OfflineHej! Vet ni hur hög risken är att vital information om ens dator som i sin tur öppnar möjligheter för att bli hackad, läcker ut via hotmail-adressen då man skickar ett mejl till en potentiell hackare? Det finns väl enklare sätt att hitta folk att hacka än att mejlas med dem?
Är min oro befogad?
Tack på förhand.
Med vänliga hälsningar,
Shirley
(Jag håller nämligen på att leka med den där bedragaren som vill sätta in sin svarte faders 10 miljoner på någons konto för att sedan flytta till dennes land å bli hustru. Det klassiska mejlet som går runt VARJE år typ!)
December 25, 2000
OfflineAxXiz wrote: han kommer nog inte svara ändå :p
troligen så finns inte mail addresen du skickar till ens
Ack så fel du har. Spammers är väldigt måna om att svara på de få som visar intresse eftersom de är just tack vare dessa dumma personer som de kan överleva.
ninjapsycho wrote: Hej! Vet ni hur hög risken är att vital information om ens dator som i sin tur öppnar möjligheter för att bli hackad, läcker ut via hotmail-adressen då man skickar ett mejl till en potentiell hackare? Det finns väl enklare sätt att hitta folk att hacka än att mejlas med dem?
Är min oro befogad?
Tack på förhand.
Med vänliga hälsningar,
Shirley(Jag håller nämligen på att leka med den där bedragaren som vill sätta in sin svarte faders 10 miljoner på någons konto för att sedan flytta till dennes land å bli hustru. Det klassiska mejlet som går runt VARJE år typ!)
Hotmail skickar mig veteligen inte med din ip till mottagaren så att så länge du håller dig till det är du säker och din oro är obefogad.
Vill du ha tips på hur du kan göra livet surt för denne man kan du läsa tips och läsa vad andra gjort för att göra livet surt på t.ex. http://www.scambuster419.co.uk.....uction.htm . Det finns flera sådana sidor som pysslar med att lura nigeriaspammare eller som de kallas på engelska 419 scammers att lägga ner så mycket som möjligt av sin tid och sina pengar på något som inte kommer ge ett piss tillbaka åt dem.
December 3, 2004
OfflineViU wrote: [quote=AxXiz]han kommer nog inte svara ändå :p
troligen så finns inte mail addresen du skickar till ens
Ack så fel du har. Spammers är väldigt måna om att svara på de få som visar intresse eftersom de är just tack vare dessa dumma personer som de kan överleva.
ninjapsycho wrote: Hej! Vet ni hur hög risken är att vital information om ens dator som i sin tur öppnar möjligheter för att bli hackad, läcker ut via hotmail-adressen då man skickar ett mejl till en potentiell hackare? Det finns väl enklare sätt att hitta folk att hacka än att mejlas med dem?
Är min oro befogad?
Tack på förhand.
Med vänliga hälsningar,
Shirley(Jag håller nämligen på att leka med den där bedragaren som vill sätta in sin svarte faders 10 miljoner på någons konto för att sedan flytta till dennes land å bli hustru. Det klassiska mejlet som går runt VARJE år typ!)
Hotmail skickar mig veteligen inte med din ip till mottagaren så att så länge du håller dig till det är du säker och din oro är obefogad.
Vill du ha tips på hur du kan göra livet surt för denne man kan du läsa tips och läsa vad andra gjort för att göra livet surt på t.ex. http://www.scambuster419.co.uk/introduction.htm . Det finns flera sådana sidor som pysslar med att lura nigeriaspammare eller som de kallas på engelska 419 scammers att lägga ner så mycket som möjligt av sin tid och sina pengar på något som inte kommer ge ett piss tillbaka åt dem.
Hotmail skickar visst med din IP, du kan ju själv välja att se viktig info från folk som skickat mail till dig med te.x IP.
Bara att välja i inställningarna och medelandevisning.
1 Guest(s)

Log In