June 28, 2001
Offlinejag kör Nod32 virusscan på mina diskar ca 2ggr i månaden, och varje gång jag gör det så hittar den nån form av trojan i C:Documents and SettingsADApplication DataSunJavaDeploymentcachejavapiv1.0fileDummy.class-b217405-178fa6ae.class - Java/ClassLoader.B trojan
Jag kör med FF och tiny personal Firewall, jag tankar inga duma filer och jag får inga spammail med mysko innehåll, jag surfar inte på några mysko pronsidor men endå så smiter sig detta in.
jag ska googla lite efter detta men om någon har varit med om detta så delar gärna med er av informationen.
December 27, 2003
OfflineDet första man bör prova om man har återkommande virus är "Systemåterställning", eller rättare sagt, inte använda. Stäng av den. Iblan kan det vara så att ett virus smittar av sig i en fil som återställs av Windows när den tas bort.
Högerklicka på Den Här Datorn->Egenskaper->Systemåterställning, markera Inaktivera Systemåterställning på Alla Enheter
January 6, 2004
OfflineDet kan vara en trojan/virus som sprider sig till filer eller i registret som sedan efter utspriddning executar sig själv och så går det i en cykelkrets.
Prova att scanna med flera program , finns massor med bra kombinationer, om det inte hjälper så prova att formatera om inte formatering hjälper så är det något annat skumt som spökar, kan vara några filer som är infekterade och som spridder på nytt som ovan beskrivande.
1 Guest(s)

Log In