March 19, 2003
[FW]
Som sagt, blir lite avundsjuk på alla som har sådanna därna m0n0wall.
Dock undrar man lite om man har någon användning för något sådant.
Man kanske borde bygga sig en liten ljudlös FW, typ passiv kylning till cpu samt att man kör allt från CF kort istället för en skrammlande disk.
:bok:
Vad kan jag ha för användning av de? 😀
Är ju inte speiclet paranoid för hackare osv och har inte tonvis med hemligstämplad info.
[/FW]
June 17, 2002
En polare till mig hade precis formaterat o skulle tanka uppdateringar... O hade inte FW... det sluta med att han fick formatera om igen... för han vart fullspammad med trojaner o worms.. o skit...
Så idagens osäkra internet värld så e det väl att rekomendera med en FW...
March 19, 2003
Starscream wrote: köra windows utan fw är som att skjuta sig i foten, eller huvudet 😉
tuche,
SP2's inbyggda 😛
Om man nu skaffar FW så vill man ju också ha indikator på flödet som går igenom.
Typ 10 led's 4första gröna, 3 gröna och 3 röda. [**********]
Så när man maxar sitt 56k modem så är den uppe i rött 😛
May 29, 2001
Kommande brandvägg:
http://www.iwill.net/product_2.....&sp=Y
Bara återförsäljaren för sverige får tummen ur xxxxx beställer den åt mig
October 18, 2002
BAH brandvägg/antivirus är överskattat! har inte använt något utav de på snart 3år och endå inte fått något virus / trojan eller liknande! brukar köra någon scan med housecall då och då bara för att kolla, annars så håller jag systemet/programen uppdaterade, surfar med firefox och klickar inte sjövilt på allt jag ser....
December 25, 2000
tian wrote: BAH brandvägg/antivirus är överskattat! har inte använt något utav de på snart 3år och endå inte fått något virus / trojan eller liknande! brukar köra någon scan med housecall då och då bara för att kolla, annars så håller jag systemet/programen uppdaterade, surfar med firefox och klickar inte sjövilt på allt jag ser....
låt mig gissa, du har en router?
2 Guest(s)