September 1, 2002
NES_Boy wrote: Måste påstå att det är NOD32, märker ingen prestanda försämmring när jag kör det och har inte fått virus sen jag började använda det.
Brukade du få virus innan då?
Med att få virus menar du att NOD har rensat bort virus utan att du hann bli infekterad, eller menar du att NOD inte varnat om virus? Om du menar det sistnämnda är det ju kanske lite dumt, om din dator nu blir drabbad av virus regelbundet.
NOD32 har väldigt bra prestanda, och är mitt val av antivirus, men det är inte minnesanvändningen av antivirusprogram som gör datorn slö, utan den extra cpuanvändningen och eventuellt ökad läs/skriv på hårddisken.
March 14, 2001
Maijk wrote: Provade Kaspersky, dock så vann nog NOD32. Så länge det stoppar virus så är det kanon. Enkelt, smidigt och fräsht
Jag har då upplevt att det är just det inte nod32 gör, att hitta virus alltså.
Hade kört det en längre tid då jag provade några andra och de programen hittade endel virus nod32 inte gjort ett dugg åt.
Däremot har Kaspersky fungerat bra för mig..
September 1, 2002
Aldrig haft ett virusprogram, och aldrig fått virus...
Frugan kör dock Norman, och det verkar ju fungera bra utan att slöa ned.
EDIT: OK fick blaster en gång, men det var för att jag kopplade jag ur routern tillfälligt 🙂 Tog bort det med F-secure som f.ö verkar helt OK.
January 22, 2003
Gamblor wrote: [quote=NES_Boy]Måste påstå att det är NOD32, märker ingen prestanda försämmring när jag kör det och har inte fått virus sen jag började använda det.
Brukade du få virus innan då?
Med att få virus menar du att NOD har rensat bort virus utan att du hann bli infekterad, eller menar du att NOD inte varnat om virus? Om du menar det sistnämnda är det ju kanske lite dumt, om din dator nu blir drabbad av virus regelbundet.
NOD32 har väldigt bra prestanda, och är mitt val av antivirus, men det är inte minnesanvändningen av antivirusprogram som gör datorn slö, utan den extra cpuanvändningen och eventuellt ökad läs/skriv på hårddisken.
Får varningar om virus och rutor som visar att dessa har tagits bort men har aldrig kört en full system scan, känns inte som att det behövs.
February 21, 2005
Dinos wrote: Aldrig haft ett virusprogram, och aldrig fått virus...
Frugan kör dock Norman, och det verkar ju fungera bra utan att slöa ned.EDIT: OK fick blaster en gång, men det var för att jag kopplade jag ur routern tillfälligt 🙂 Tog bort det med F-secure som f.ö verkar helt OK.
Hur vet du att du inte har fått virus om du inte använder ett antivirus-program?
1 Guest(s)