December 24, 2002
Det bör väl gå att ta bort själva antivirus-tjänsten som startas med windows, så att man måste starta programmet manuellt varje gång man vill använda det..
Men AVG tar ganska lite resurser så jag anser att det är dumt att stänga ned. Precis som Fackamato säger, hela vitsen försvinner om man inte har RTP på
October 2, 2003
Twelve wrote: Det som jag har är gratis det heter Corporate Edition
Ok. Helt omöjligt o hitta, men tack ändå.
Visste att det skulle komma massa OT. men ändå. Jag vill inte ha nått realtime skit. Jag har 6 hårddiskar. Inget viktigt på Windows installationen, det som är viktigt på andra hårddiskar är krypterat.
Jag virusscannar ofta och gör sedan Backup. Har inte fått virus på 10 år och om jag skulle få det så formaterar jag om.
Kan nämna att jag testade alla stora Antivirus program för några år sedan. Av alla jag testade så var Kaspersky det ända som funka som jag ville, och det har jag kört med sen dess. Men av olika anledningar vill ha en gratis nu.
Inge mer OT nu.
January 12, 2007
PaleRider wrote: Ok. Helt omöjligt o hitta, men tack ändå.
Visste att det skulle komma massa OT. men ändå. Jag vill inte ha nått realtime skit. Jag har 6 hårddiskar. Inget viktigt på Windows installationen, det som är viktigt på andra hårddiskar är krypterat.
Jag virusscannar ofta och gör sedan Backup. Har inte fått virus på 10 år och om jag skulle få det så formaterar jag om.Kan nämna att jag testade alla stora Antivirus program för några år sedan. Av alla jag testade så var Kaspersky det ända som funka som jag ville, och det har jag kört med sen dess. Men av olika anledningar vill ha en gratis nu.
Inge mer OT nu.
Det var väll inte OT eftersom du sa att du ville ha andra förslag på gratis AV?
December 24, 2002
men skippa antivrus helt då.. Du verkar ju ändå ha missat poängen med antivirus.. Om du har det deaktiverat, kan ett virus smitta virusprogrammet så att viruset inte hittas sen när du gör en sökning.. Alltså kan du lika gärna skippa antivirusprogram helt... Annars lever du i en falsk trygghet..
Tips är istället att söka virus med något online-baserat verktyg..
Ang On och Off topic.
Jag förstår inte vad problemet är, detta är ett DISKUSSIONS-forum, därmed ska man diskutera. Vi undrar varför du vägrar ha RTP påslaget eftersom du inte har skrivit varför, egentligen bryr jag mig inte om du har det på eller av det är upp till dig, men eftersom du inte verkar veta bättre försöker VI tala dig till rätta.. Simple as that! Men som sagt, skippa antivirus helt och sök online istället..
December 20, 2007
Tjo
Jag använder för närvarande AVg free edition...
real time protection kan man stänga ner genom avbocka "Turn on AVG free resident shield...." under properties på resident shield.
Sen att stänga ner varje enskild sak har jag ingen smidig lösning på.. men man borde kunna stänga ner varje enskild sak under dess properties meny.
Dock så håller jag med alla föregående... varför stänga ner real time ?
MVH
Vikdos
1 Guest(s)