Errorsoft.com redirects?|Säkerhet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Errorsoft.com redirects?
Fred26
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 134
sp_UserOfflineSmall Offline
1
September 22, 2006 - 3:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej gubbs!

Av någon anledning så får jag en forced redirect till http://www.errorsoft.com när jag är på vissa sajter. För dom som inte vet så är errorsoft.com bara dåliga nyheter.

Iallafall, jag har läst på om errorsoft och det faktum att dom lägger in någon skit på datorn (om man accepterar deras "optimerings program") och hur man tar bort det. MEN! Jag har gjort 87987 scans med dom senaste spyware-detektorerna och kollat mitt reg-register efter matchande spyware-keys men varken programmen eller mina egna sökningar har hittat något som matchar. Har tillochmed formaterat datorn (av orelaterade skäl) men får ändå upp samma forced redirect.

Vad har jag missat? Finns det någon spyware på datorn som är så skickligt dold att varken ad-aware eller spybot kan hitta den? Eller är den där forced-redirect relaterat till något annat inte på min dator?

Dinos
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
1080058
September 22, 2006 - 3:39 pm
sp_Permalink sp_Print

När jag använder Internet explorer händer samma sak, FAST BARA PÅ VISSA SIDOR. Så det ligger inte i din dator.

Tipset är ju att köra med Firefox i stället, då alla problem försvinner med denne. http://www.mozilla.com

(Sen om det nu visar sig att du kör firefox och har detta problem, då vet jag inte).

Fred26
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 134
1080063
September 22, 2006 - 3:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Dinos wrote: När jag använder Internet explorer händer samma sak, FAST BARA PÅ VISSA SIDOR. Så det ligger inte i din dator.

Tipset är ju att köra med Firefox i stället, då alla problem försvinner med denne. http://www.mozilla.com

(Sen om det nu visar sig att du kör firefox och har detta problem, då vet jag inte).

Närå det är IE jag använder, fast jag har Firefox installerat :).

Men okej, då slipper jag bekymra mig om errorsoft spyware på datorn iallafall. Tackar hjärtligast. 😎

Zunk
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 995
1080082
September 22, 2006 - 5:15 pm
sp_Permalink sp_Print

jag hade själv samma problem, men efter visst google sökande och körandet av nått script/program (tror jag) så har jag inte haft besök av errorsoft sen dess. minns inte vad eller vart jag hittade vad jag nu hittade.

använd google 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 298
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL