May 29, 2001
Offlinehttp://ettercap.sourceforge.net
Du måste installera något som heter winpcap först (orkar inte leta rätt på adressen) innan du installerar ettercap, och tänk på vad du gör. Vill du leka lite, så sniffa ett nät som är privat, dvs bakom en brandvägg, helst ditt eget då dvs.
August 27, 2003
OfflineÅnej, var de verkligen tvungna att släppa ettercap till windows, bästa att hålla detta hemligt så inte scriptkiddies med DDoS som största intresse får grepp på det. Tur som fan att det inte fungerar direkt "ur kartong" i alla fall.
Uppmanar alla med WLAN att slå på WEP/WPA.
EDIT: berätta gärna mer om vilka delar som fungerar respektive inte fungerar, för det är väl inte så illa att varenda funktion fungerar?. Orkar inte installera windows för en sån sak. Ser det likadant ut som linuxversionen?
May 29, 2001
OfflineNu har jag bara kört ettercap med ncurses, fastande i dependencies hellevetet så jag struntade i gtk stödet, men den versionen för windows är faktiskt skitsnygg. Har testat dom flesta plugins och dom fungerar som dom ska, utom dom för vpn och gre tunnlar. Jag tippar på att det enda som inte fungerar är proxy funktionen för SSL, eftersom den jobbar med ipchains/iptables, skulle kunna testat den för att jag vet att det funkar i linux.
Vet inte om jag ska tycka det är bra eller dåligt, nackdelen är ju att nu kommer massa puckade fjortis ställa till med en massa skit, fast å andra sidan så kanske det driver folk/företag att satsa mer på säkerhet?
August 27, 2003
Offlinesquarepusher wrote:
Vet inte om jag ska tycka det är bra eller dåligt, nackdelen är ju att nu kommer massa puckade fjortis ställa till med en massa skit, fast å andra sidan så kanske det driver folk/företag att satsa mer på säkerhet?
Då kan man puffa lite för mer lön nu när det blir mer att göra 🙂
Lyckades få tag på en windows-dator idag och provade ettercap win32 och jag måste säga att det fungerar riktigt bra. vpn och gre får inte jag heller att fungera men huvudfunktionerna fungerar ju felfritt, tyvärr var det alldelens för lätt att få tag på och installera winpcap.
1 Guest(s)

Log In