June 4, 2005
hahaha det är ju kaspesky du skall välja för f-secure har kasperskys antivirual motor i sitt antivirusprogram.
Det tycker jag är synd att man väljer f-secure när man lika väl kan använda kaspersky direkt istället för F-secure använder annans antivirual motor som kaspersky äger det är lika med fusk tycker jag.
Då är man ingen riktig antivirusföretag tycker jag iaf även deras ad ware som finns i den nya f-secure programmet är ad-aware som egentligen kommer ifrån lavasoft och är gratis det är ju också en fusk tycker jag ett företag som bygger en egen antivirual motor och egen ad-aware är ett riktigt antivirus företag
June 7, 2004
raol... F-Secure använder Kaspersky's search engine pluss sin egen och en tredje som jag inte kommer ihåg namnet på.
Det betyder att skanningarna tar en aning mer prestanda än Kaspersky (med bara en engine), men du får ett tätare system.
Varför göra nytt spyware när man kan göra en deal med AdAware och släppa ett komplett säkerhetspaket? F-Secure har också riktigt avancerade inställningar när det gäller brandväggen för de som vill ha det och vet hur man använder det.
November 22, 2005
Välj inte F-Secure... det suger väldigt mycket minne/prestanda från din dator. Jag avinstallerade FSAV2005 och stoppade in NOD32 istället. Enorm skillnad vid uppstart etc! NOD32 tar väldigt lite resurser (dessutom är det certifierat av ICSA labs, vilket säger en del).
December 25, 2000
Bäst är ganska subjektivt, det är möjligt att F-Secure drar lite mera prestanda men sen kanske F-Secure hittar något virus som inte kasperksy gör och vice versa. Eller så kanske du helt enkelt tycker bättre om F-Secures GUI. Båda programmen är väldigt bra vilket du väljer är upp till dig.
Att använda andras virusscanners behöver inte bara vara en dålig sak, att försöka kopiera något som redan fungerar bra om man kan köpa det är bara dumt och tidskrävande.
November 15, 2002
January 16, 2005
F-Secure från BBB (aka. Säker Bas) är inget att rekommendera!
Det må hålla tätt men till priset av en totalt nerdrogad dator som inte orkar nåt. Körde det på vår Dell innan och det var ingen hit. Märkte stor skillnad när jag sen byte till Nod32 och ZoneAlarm som faktiskt, IMO, skyddar minst lika bra!
Kaspersky körde jag med ett tag men bytade sen till Nod32 och märkte att det var betydligt "lättare" för datorn att köra och nu märks det inte av alls.
Men av F-secure och Kaspersky skulle jag helt klart välja Kaspersky!
August 14, 2006
Enligt min mening är iaf NOD32 det AV som skyddar bäst på alla sätt, de är snabbast med att skicka ut nya uppdateringar och har största skyddet mot olika virus och krypteringar som används i detta syfte.
Förövrigt har den en bra GUI, är snabbt och belastar inte datorn något mycket.
Rekomenderar NOD32 starkt! 🙂
Kan tillägga att Kaparasky också har ett mycket bra skydd, kmr direkt efter NOD32 i den synpunkten.
Den som däremot knappt alls skyddar är Norton, som dessutom tillhör de aldra pouläraste viruskydden och så drar den ännu till mycket CPU och minne... :/
Förövrigt skyddar också McAfee, AntiVir och Panda även bra.
Ni kan prova själva, ni skickar en infekterad fil till http://www.virustotal.com/ och scannar den, där får ni en bra statestik på vilka AV som hittar viruset och vilka som inte. 😉
EDIT: grammatik ändring.
2 Guest(s)