F-Secure eller Kaspersky?|Page 2|Säkerhet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
F-Secure eller Kaspersky?
Cabal
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 67
Member Since:
August 6, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
1068488
August 14, 2006 - 7:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Har testat en mängd AV genom åren, och hade ni frågat mig vilket som gäller för 3 månader sen hade jag helt och fullt gått på Alexand3r`s linje med NOD. Men nu slumpade det sig så att jag en dag för just 3 månader sen fick in massor med skit rent ut sagt på burken. Försökte att ta bort dessa virus med sagda NOD, men se det gick inte. Det lyckades fixa ca 60% av allt som var infekterat.

Fick tips om AVG, ska helt ärligt säga att jag var mer än skeptisk eftersom det är gratis, finns i en betalvariant också om jag inte missminner mig. Provade hur som haver detta program, och i mina ögon är det absolut bästa av alla jag testat hittils, och det är som sagt en hel hög.Fixade resterande 40% som NOD inte fixat på ett kick.

Kan inte hitta en enda negativ sak med det, tar lite resurser, extremt snabba uppdateringar och framför allt är det gratis. Såg äntligen ljuset och har inte sett tillbaka än.

Avatar
Gascogne
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 683
Member Since:
August 15, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1068492
August 14, 2006 - 7:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Kaspersky. 🙂

Alexand3r
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 31
Member Since:
August 14, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
1068506
August 14, 2006 - 8:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Cabal wrote: Kan inte hitta en enda negativ sak med det, tar lite resurser, extremt snabba uppdateringar och framför allt är det gratis. Såg äntligen ljuset och har inte sett tillbaka än.

Tråkigt att du hade problem med NOD32. 🙁

Angående AVG, så har jag hört att programmet stänger av åtkomster till clienter etc. som man vill/behöver använda. Däremot har jag aldrig provat det själv, så jag skall inte dra några slutsatser. 😕

tobb3_
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 41
Member Since:
May 9, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1083428
October 5, 2006 - 5:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Om du ska välja mellan dessa så så blir det Kasperksy. F-secure är inget dåligt program men kasperksy är helt enkelt bättre om inte bland det bästa just nu iaf. Har hållit på och diskuterat i olika säkerhetsforum ganska mycket och där är det i dagsläget nod32 och kaspersky som gäller. sen beror det också på vad man helst vill skydda sig mot alla virus program har olika egenskaper...

LeineM
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 2
Member Since:
December 24, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
1104125
December 24, 2006 - 10:48 am
sp_Permalink sp_Print

Hur klarar sig Panda antivirus titanium mot dessa då? --> Kasperksy. F-secure och NOD32

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 95
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL