September 1, 2002
OfflineSåg denna artikel på slashdot.
http://slashdot.org/article.pl.....27/2319222
Det känns rätt läskigt att läsa easynewsartikeln som slashdot länkar till :cy:
Se för fasiken till att installera SP2 om ni kör WinXP. Om inte inte gillar SP2 så får ni byta till något annat OS. Inte så kul att få virus genom att bara _markera_ en bild i Utforskaren.
Som tur är verkar Norton Antivirus (och säkert många andra AV-program) identifiera den skadliga koden via sina heuristiska sökningsalgoritmer, men man kan aldrig vara säker på att man är helt skyddad bara för att man kör ett antivirusprogram.
May 23, 2001
Offlineadamnassjo wrote: Om alla bara ser till att hålla sina OS uppdaterade blir det inte så farligt... Problemet är ju att folk skiter i att patcha och hjälper därmed viruset...
Här patchas inte nå XP, då kommer det bara att gå sönder. Min burk är i princip ouppdaterad och jag får väl inge virus för det. Peppar, peppar.....
July 14, 2004
Offlinejag har suttit i ett år utan antivirus prog o ändå hade jag fått 1 spyware på den tiden, inga virus nada, inte ens blaster eller sån skit när jag satt på dh _OSKYDDAD_ tror jag säger som stormaz, peppar peppar. eller e de bara så att man e 1337 på o känna igen skumt materia på nätet 
January 14, 2002
OfflineNomic wrote: jag har suttit i ett år utan antivirus prog o ändå hade jag fått 1 spyware på den tiden, inga virus nada, inte ens blaster eller sån skit när jag satt på dh _OSKYDDAD_ tror jag säger som stormaz, peppar peppar. eller e de bara så att man e 1337 på o känna igen skumt materia på nätet
du menar att inte porrsurfa? 😛
March 21, 2003
OfflineQuarzi wrote: [quote=Nomic]jag har suttit i ett år utan antivirus prog o ändå hade jag fått 1 spyware på den tiden, inga virus nada, inte ens blaster eller sån skit när jag satt på dh _OSKYDDAD_ tror jag säger som stormaz, peppar peppar. eller e de bara så att man e 1337 på o känna igen skumt materia på nätet
du menar att inte porrsurfa? 😛
Japp och inte göra som några anime nördar i min klass som får XXXXXX spyware och virus av sina "jätte bra anime sidor" 😀
1 Guest(s)

Log In