October 16, 2004
Alltså jag tror inte min brandvägg är på alls (win xp sp2's brandvägg) för jag blir hela tiden bombad med virus och allt möjligt. Bara ploppar up ie fönster när man spelar osv (typ reklam och allt). Jag gick in i start/kör/regedit och ändrade på en fil från 0 till 1, för att tidigare kunde jag inte slå på brandväggen (nu kan jag inte slå av den, om den då är på. Tror inte det, + att man inte kan ändra om den ska vara på eller av nu. Den visar bara på "på") Finns också ett program i aktivitetshanteraren som heter iexplorer.exe . Jag stänger av det fast det kommer upp igen lika snabbt som det for (inte startat något ie fönster "manuellt"). Jag har avast, kör adaware ibland, ccleaner. Alltså vad är fel???! Slöar ner spelen enormt eftersom "iexplorer.exe" ibland använder typ 95% av CPU:n ... Blir det att formatera eller går det att fixas? (formaterar hellst inte om)
Orkar ni läsa allt? 😀
August 15, 2004
Det låter som ett virus, kör med att antivirus-program då, inte något som tar bort Spywares / Adwares.
Skaffa ett bra antivirus-program, typ NOD32. Därefter skaffar du en ordentlig brandvägg, typ ZoneAlarm eller Sygate, rensa datorn med det du nu har och det bör lösa sig.
Om NOD32 inte kan ta bort filen eftersom Windows File Protection System är igång, så starta datorn i felsäkert läge och kör NOD32 därifrån, kör en full sökning av hela din dator.
Och om du nu inte redan har gjort det, kör med en annan webbläsare än IE 🙂
FireFox eller Opera, båda är väldigt bra, men jag föredrar FireFox.
October 16, 2004
Soir wrote: Det låter som ett virus, kör med att antivirus-program då, inte något som tar bort Spywares / Adwares.
Skaffa ett bra antivirus-program, typ NOD32. Därefter skaffar du en ordentlig brandvägg, typ ZoneAlarm eller Sygate, rensa datorn med det du nu har och det bör lösa sig.Om NOD32 inte kan ta bort filen eftersom Windows File Protection System är igång, så starta datorn i felsäkert läge och kör NOD32 därifrån, kör en full sökning av hela din dator.
Och om du nu inte redan har gjort det, kör med en annan webbläsare än IE 🙂
FireFox eller Opera, båda är väldigt bra, men jag föredrar FireFox.
Okej, men jag har kört virus scan med avast. Det hittar inte viruset.. Alltså jag har haft ZoneAlarm men jag får väl ta och installera om det igen. Ang webbläsare, "stoppar" Firefox typ virus och sånt?
1 Guest(s)