January 12, 2004
Nu förändrar sig dessa programen stup i kvarten ju men jag tror att det är detta:
November 25, 2005
Det hette visst winstall.exe
Jag körde ett program som heter pocketkiller och tog helt sonica bort programet. Av det jag förstod så skulle den ha infekterat msn Live, och man skulle radera det mm. Tja, det blev väl gjort, och det verkar inte vara några problem längre(?). Är det något nytt skrot som är ute och luffar runt på webben? Tydligen skulle han ha öppnat en bild som en tjejkompis skickat (vilket hon inte gjort eftersom det var en autosändning gjort av viruset).
November 21, 2005
Har ett flertal på min msn lista som har blivit infekterade av det här. Problemet med just detta är att man blir tillfrågad att ladda ner en fil. I slutet av länken är det filnamnet och sedan .jpg eller .jpg3
Viruset "gömmer" sig antagligen därför i en jpg fil. Det ringde en komps till mig och frpgade vad han skulle göra, för när han startade om sin dator gick datorn sedan inte igång. Jag har dock ingen aning om ifall det är viruset som orsakar att hans dator inte går igång. Ifall virutset orsakar att ens datorn pajjar ska jag sörja för ca 15 personer som jag har på min msn lista.
Någon som vet en lösning på detta problem? Om man kommer in felsäkert läge, skulle det funka att därifrån köra Norton/Nod32, etc ?
1 Guest(s)