August 9, 2005
OfflineHar fått in ett virus, via en .exe-fil som kommer med lite olika popups, exempel här:
[Image Can Not Be Found]
Jag har AVG Free, körde igenom datorn med det, den hittade det som var problemet, tog bort det, trodde det i alla fall. Viruset fortsätter ändå med popups. Sen håller det på och jävlas, så att allt jag skriver in i adressrutan och Googlerutan i FF skriv baklänges. Känns även som att det stryper min bandbredd och ja, gör en massa skit helt enkelt. Men jag har inte hittat något program i Lägg till/Ta bort och inte heller något annat sånt, mer än några internetgenvägar på skrivbordet. Förutom det där att jag skriver in baklänges , som nu försvunnit, så är det bara IE som den attackerar. AVG säger att det är en Downloader Trojan. Kanske Downloader.Wyche, men det programmet verkar inte ha många rätt.
Vill gärna slippa omformattering, så lite hjälp skulle jag bli jätteglad över.
January 19, 2003
OfflineDu fick det där som ett popup fönster när du var ute och surfade va? Det där är ett sätt som vissa försöker att använda sig av för att tjäna pengar, förmodligen så har du inget problem med spyware, så förmodligen så försöker de lura dig. Om du känner dig osäker så ladda ner Hitman Pro från länken nedan.
August 9, 2005
OfflineImlal wrote: Du fick det där som ett popup fönster när du var ute och surfade va? Det där är ett sätt som vissa försöker att använda sig av för att tjäna pengar, förmodligen så har du inget problem med spyware, så förmodligen så försöker de lura dig. Om du känner dig osäker så ladda ner Hitman Pro från länken nedan.
Där var jag visserligen ute och surfade, i FF, det där kom upp i IE. Dessutom så har startsidan ändrat i IE, inte i FF, som tur är. Sen så kommer det upp när jag inte gör något, utan tex spelar offlinespel. Så mycket koll har jag trots allt. Upptäckte inte det förut, men det är också en liten ikon som kommer upp nere i högra hörnet, jämter klockan, kommer inte ihåg vad det heter just nu. Gjorde nu också en systemåterställning, vilket hjälpte föga.
August 16, 2003
Offlinejag har haft sådant där tidigare, mycket går att lösa med Adaware, men så finns det mer elakartade som jag råkade ut för (via en .exe fil) jag testade 10-15 virusscannar och anti spyware program, inget lyckades tabort skiten.
men så en dag flera månader senare så testade jag Webroot Spy Sweeper. ett mycket fint program. den skiten som man redan har tar den bort, och den skiten som du skulle få vid öppnande av exempelvis elakartade .exe filer blockerar den eller så frågar den dig om du vill godkänna att den ändrar någon sak i registret eller lägger till någon grej som startas samtidigt som datorn.
jag kan näst intill garantera att du blir av med skiten om du testar Spy Sweeper 😉
1 Guest(s)

Log In