September 1, 2002
OfflineHur pass kassaskåpsäker servern är mot intrång (vilket jag antar var det du menade med säkerhet) beror till största delen på hur Apache och PHP är konfigurerade. Detta mer än något annat är den betydande faktorn.
Sen vad som är säkert eller inte beror också på vem man frågar, vilka säkerhetskrav som ställs och så.
Det är lite som att fråga hur pass inbrottssäker en bil är, utan att ge någon vidare information. Är det larm på den? Håller den mot ett pansarskott? Kärnvapen? Nåja, den där jämförelsen kanske inte är så jättebra men jag tror ni fattar vad jag menar ändå.
December 25, 2000
Offlineoxiswoofer wrote: om en riktigt duktig hacker vill in i din server, så kommer han in...bara att acceptera!
Nejdu, vill man inte ha hackers är det inte svårt att stänga dem ute, möjligtvis att det finns någon som sitter på ett säkerhetshål som ingen annan känner till och kan ta sig in i din dator men den chansen är obetydlig.
December 25, 2000
Offlinestormaz wrote: [quote=ViU]Och angående tråden, Apache är med största säkerhet mycket säkarare än eventuella phpscript du skriver själv (om du skriver dem själv).
Apache är en webserver och inget PHP script?
Nej det visste jag inte. Jag syftade på att om han blir hackad så är det antagligen genom eventuella php script som körs på apacheservern inte genom hål i apache.
1 Guest(s)

Log In