July 8, 2003
OfflineJag har ett bra tag nu fått rapporter från min brandvägg att svhost.exe har råkat ut för något kallat intrusion prevention, alltså den har väl stängt ner ett intrångsförsök. Jag undrar bara hur man löser detta för dessa försök kommer nästan en gång per minut.
Tips och råd?
Har anmält en av IP numren till dess ISP men det är så många, orka anmäla alla.
December 25, 2000
OfflineÅnnu ett exempel av brandvägg som skrämmer användaren genom felaktig terminologi. Var den stoppar är högst troligtvis inte intrångsförsök, utan helt enkelt någon bot/virus/mask som försöker ansluta. Du skulle högst säkerligen inte råka ut för "intrång" direkt när du stängde av den (om du inte har ett väldigt opatchat system).
Vad jag skulle göra om jag var du var göra branväggen mindre angelägen att rapportera om dessa "intrångsförsök".
July 8, 2003
OfflineViU wrote: Ånnu ett exempel av brandvägg som skrämmer användaren genom felaktig terminologi. Var den stoppar är högst troligtvis inte intrångsförsök, utan helt enkelt någon bot/virus/mask som försöker ansluta. Du skulle högst säkerligen inte råka ut för "intrång" direkt när du stängde av den (om du inte har ett väldigt opatchat system).
Vad jag skulle göra om jag var du var göra branväggen mindre angelägen att rapportera om dessa "intrångsförsök".
Den skrämmer mig inte, har haft dessa i flera månader men inte brytt mig. Har bara tröttnat nu =)

Log In