March 27, 2003
Det dröjer iof tills jag får den men jag är sitter och drömmer redan... 😛
Nåja; Här hemma kör jag med hårdvarubrandvägg som skyddar både servern och den stationära väldigt bra. (Aldrig haft virus/mask/liknande sedan jag installerade den brandväggen).
Så när laptopen befinner sig här hemma (påkopplad på LAN eller WLAN) är det lugnt. Men grejen med en laptop är ju den att man tar den med sig. "Risken" att jag pluggar in den hos en polare eller i skolan är ju stor, och då sitter jag där utan både brandvägg och antivirus....
Med datorn ingår 3 års Norton Antivirus 2005, men som alla vet är inte Norton så kul....
Nu till frågorna:
Ska jag ha ex. XPs brandvägg på hela tiden (alltså blir det dubbla väggar när jag är hemma) eller ska jag slå på och av den?
Ska jag köra med Norton? 3 års fria uppdatering känns fel att slänga bort liksom...
Tror jag får en prenumeration (stava?) på DMZ i julklapp, ingår NOD32 där? (Gjorde det förr iaf om jag fattat det rätt)
March 27, 2003
Bopper wrote: Vet inte hur det blir i framtiden, men i senaste numret av DMZ står att de ska sluta skicka med CD med tidningen.
Så det folk menar med "Prenumererar man på DMZ så ingår fria uppdateringar av NOD32" är att det finns x månaders testversion på CDn?
Och den ska dom sluta med...?
December 3, 2003
Jag skulle då inte kört på Norton. Har faktiskt ingen mjukvarubrandvägg alls till min bärbara, kör endast ett regelbundet uppdaterat windows samt NOD32.
Använder den iofs mest i skolan o hemma, i skolan äre fritt fram utåt mot nätet men som sagt, Firefox, WinUpd o NOD32 så händer det ändå inget.
December 25, 2000
Adam wrote:
Nu till frågorna:
Ska jag ha ex. XPs brandvägg på hela tiden (alltså blir det dubbla väggar när jag är hemma) eller ska jag slå på och av den?
Ska jag köra med Norton? 3 års fria uppdatering känns fel att slänga bort liksom...
Tror jag får en prenumeration (stava?) på DMZ i julklapp, ingår NOD32 där? (Gjorde det förr iaf om jag fattat det rätt)
1. Ja
2. Med en brandvägg, och en annan webläsare IE så är Norton fullt tillräcklig enligt mig.
1 Guest(s)