June 5, 2004
OfflineHej!
Min kompis har någon som hackat sig in på hans dator. Jag kom då på att förrut hade ajg ett program som kunde hitta var den som hackade satt. Kom ihåg att det kom upp en karta över Sverige och sen började det blinka nånstans på kartan, vad heter det programmet eller finns det något annat liknande?
December 24, 2002
OfflineFinns flera sådana program. Neotrace tror jag har visuell grafik. Alltså man får upp en karta så markerar den med en prick på kartan. Sen ska du veta att man inte ser vart användaren sitter. Man ser första servern eller routern eller nåt sånt, som hans trafik passerar igenom. Så du ska inte tro att du till 100% kan veta vart han befinner sig. Ibland brukar man kunna pricka in rätt bra, men jag själv hamnar 50 mil ungefär från där jag sitter.
June 5, 2004
Offlinesquarepusher wrote: Förutsätter att den som har hackat sig in på maskinen inte kör igenom en eller flera proxy servrar.
Kan man tillräckligt för att hacka sig in i ett system så är man nog tillräckligt smart för att dölja sitt ip.
okej, den här killen är ganska konstig dock.
Kompisen hade skrivit till honom i word typ "vad håller du på med!?" och fått svar tillbaka o grejjer så det är rätt sjukt.
June 5, 2004
OfflineLoggo wrote: Det enda du kan göra är att ta ip och skicka en abuseanmälan till hans ISP. Sen formaterar du din kompis dator och slänger in virusskydd och brandvägg. Glöm det där att du skall kunna spåra upp honom och få fram hans adress, och sedan kunna knacka på hans dörr.
Nä menade inte så, men kan ändå vara kul o se vart personen sitter, kan ju vara någon man känner som bara tycker det är lite kul liksom.
1 Guest(s)

Log In