October 14, 2004
Jag har blivit drabbad av en Trojan Horse som går under namnet "C27D8FEF-D7AE-42cO-82E6-F30598265639.exe" och har förut tagit bort Trojan-virus med hjälp av Symantecs guide där man ska slå av Systemåterställning, uppdatera virusdefinitionerna, starta om i Felsäkert läge och ta bort det via det osv..
Men när jag går in i Felsäkert läge och ska köra Norton Antivirus för att ta bort viruset, så kommer det bara upp ett felmeddelande att antiviruset har drabbats av nåt problem och kan inte startas. Det har alltid funkat för mig förut, men inte nu. Och därmed kan jag inte heller ta bort Trojan-viruset.. vad beror detta på, varför kan jag inte köra antiviruset i Felsäkert läge trots att jag gjort allt rätt som man ska göra, har gjort allt som jag förut gjort när detta händer? Finns det något alternativ?
December 25, 2000
Att formatera om är i min åsikt det bästa alternativet.
Annars kan du pröva om http://housecall.trendmicro.co.....t_corp.asp fungerar i felsäkert , skulle tro att Norton inte vill fungera eftersom trojanen antingen har förstört norton eller körs i felsäkert också och blockerar norton.
1 Guest(s)