Uppgradering till F-secure 2008?|Säkerhet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Uppgradering till F-secure 2008?
Jack Bauer
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 14
Member Since:
December 9, 2007
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 24, 2007 - 12:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Vi har abonnemang hos BBB, och då får vi betala 39 kr/mån för deras säkerhetspaket. Det består av F-Secure 2007. Detta paket tycker jag fungerar bra.

Så till min fråga:

Får man uppgraderat sitt säkerhetspaket automatiskt till 2008, eller måste man betala in en extra summa för att få detta?

Jag har nyligen bytt från Telia till BBB, och är därför inte riktigt insatt i hur det fungerar. Tänkte ringa till deras support, men eftersom julen är här, så tänkte jag det går snabbare att fråga här på forumet.

Någom som har erfarenhet av F-Secure eller BBB:s säkerhetspaket?

Avatar
Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
Member Since:
March 14, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1171256
December 25, 2007 - 1:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Eftersom du var så angelägen att få svar i dina trådar (syftar på den andra tråden i feedback) så kan jag väl ta och skriva ett då.

Anledningen till att du inte fått något svar beror nog med största säkerhet på att väldigt få som är insatt i datorer och säkerhet betalar för en sån här tjänst när det finns så många andra bättre (enligt mig) och billigare/gratis alternativ. Nästan 500kr/år tycker jag är dyrt.
Men som sagt du verkar ju trivas med det så då kan man ju betala.

Så till frågan, får du inte uppgradera gratis till 2008 när du betalat 39kr/mån för denna tjänst tycker jag definitivt du ska säga upp denna tjänst och skaffa dig något annat.

Avatar
Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
Member Since:
August 17, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1171283
December 25, 2007 - 3:20 pm
sp_Permalink sp_Print

precis som Snorch skrev, jag var på god väg att skriva ett svar igår men hindrade mig när det var så negativt.

men i alla fall, jag hade F-Secure ca 2 år på gymnasiet, sämsta skiten jag varit med om (vet inte om dom har gjort det bra i dagsläget) men 2003-2005 så var det så att man utan problem kunde få in alla möjliga virus som infekterade datorn utan att F-Secure upptäckte dom, det var först när man scannade hela datorn som den hittade alla virus, men då var det lite väl sent, jag har en kompis som fick ghosta sin dator massvis med gånger pga. virus, vi hade även en gång att det var något virus som smittade ner större delen av hela skolnätverket. det mycket ändre antivirusprogrammet som jag hade från 2000 var mycket bättre.

jag skulle inte änns använda F-Secure om jag fick det gratis, för 39kr/mån så blir du lurad.

Jack Bauer
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 14
Member Since:
December 9, 2007
sp_UserOfflineSmall Offline
1171585
December 27, 2007 - 12:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Gjorde ett sista besök här på forumet idag, och det var kul och överraskande att faktiskt få svar på det man frågat om.

Har nu iaf reggat mig på ett nytt datorforum, säger inte vilket. Hoppas det fungerar bättre där, och att man kan få de tips och råd när man stöter på patrull i datorvärlden.

Ang. F-Secure 2007 så är det som alltid, vissa gillar det och andra hatar det. Dagen då tillverkarna gör ett anti-virus program som alla är nöjda med kommer vi nog aldrig få uppleva.

Men jag scannar dator och gör en fullständig datorsökning som det heter på F-Secure-språk. Det hittar inte något slags hot, vare sig virus eller spionprogram. Så man får väl anta att det gör sitt jobb.

Och efter två långa inlägg på min fråga, så fick man två meningar från Snorch... Tack för svar, men tänk om användarna på detta forumet kunde lära sig att bara svara på det man frågar efter och inte en massa "jag tycker" osv, osv....

God Jul och Gott Nytt År, och tack för mig här på NH 😎

Avatar
Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
Member Since:
March 14, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1171653
December 27, 2007 - 7:07 pm
sp_Permalink sp_Print

När du bojkottar ett helt forum så har jag/vi all rätt att kritisera och "klaga" lite på dig också.
Du skriver i en tråd där du mer eller mindre undrar vad man ska skriva för att få svar, och i denna tråd så svara jag på den frågan om vad som gör att inte någon vill svara på frågran i denna tråd. Att du sen tycker att min förklaring på "problemet" är att du får en massa "jag tycker" från mig är ju bara sorligt, då har du ju lika gärna kunnat strunta i den tråden i feedback.
Men men ser ju ut som vi slipper dig i framtiden så då var ju det ur världen.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 128
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL