October 21, 2005
Hej, sitter här med Win XP SP2 Eng med avslagen Windows Firewall mm.
Kanske inte så smart att sitta utan skydd tänkte jag.
Så va har ni för förslag om vad jag ska köra för program?
Norton Internet Security?
Norton Antivirus?
Vill helst inte ha nått program som tar en massa plats och prestanda.
February 28, 2005
då har du tänkt fel...det är just norton skiten som tar plats o prestanda..
har kaspersky och det funkar perfekt och drar inte mycket...annars så finns typ F-secure o så men va inte nöjd med den då jag tyckte att den drog lite väl mycket...;) rekommenderar kaspersky
April 13, 2004
I Norton Internet Security ingår Norton Antivirus, samt personal firewall och mkt mer ... har alltid kört norton och aldrig haft problem med virus / spyware. Antar att det är mer "hacker" pojkarna som vill köra så annorlunda program som möjligt 🙂 Kan rekommendera NIS!
Uppdatera Windows samt din firewall/antivirus så bör du inte ha några problem alls om det inte är DC++ random hub å XXX du sitter å gör om dagarna 😛
October 21, 2005
jag har aldrig kört något annat program förutom Windows Firewall osv och aldrig fått virus. Jag är inte direkt duktig på att skaffa virus kan man säga iaf.
Norton är ju stort och drar prestanda som sagt men säkert bra.
Är det stor risk att nån hackar mig eller nått då jag inte kör med windows firewall på?
March 5, 2005
Hansen wrote: I Norton Internet Security ingår Norton Antivirus, samt personal firewall och mkt mer ... har alltid kört norton och aldrig haft problem med virus / spyware. Antar att det är mer "hacker" pojkarna som vill köra så annorlunda program som möjligt 🙂 Kan rekommendera NIS!
Uppdatera Windows samt din firewall/antivirus så bör du inte ha några problem alls om det inte är DC++ random hub å XXX du sitter å gör om dagarna 😛
norton funkar bra men den drar typ dubbelt så mycket resurser som resten av programen som nämndes ovan. Resurser som gör mer nytta i att köra program/spela spel osv. Sen kan du ju prova avinstallera fanskapet, i 8/10 fall drar det ner halva dator vilket resulterar i man måste installera om xp+alla program. Använd google och se hur många har haft problem med norton. Omöjligt att alla är "hacker" pojkar (vad det nu betyder)
January 16, 2005
Receptet till en snabb men säker dator är antingen:
Nod 32 + Zonealarm
eller
Kaspersky + Zonealarm
Personligen kör jag med Windows inbyggda brandvägg och Nod32 och har än så länge inte råkat ut för nåt större?! Tro knappt jag har haft nåt spionprogram... Och då hör det till saken att man inte märker att något av programmen är igång vilket man gör med tex. Nortons program.
Dock skall tilläggas att Norton må vara skit men om du kan få tag i Symantec Corp Edition (Symantec = de som gör Norton) så är det ett väldigt bra alternativ.
April 28, 2006
cHeNg_Ho wrote: NOD32 + Sygate Personal Firewall Pro = Väldigt bra + tar inte mycket kraft från datorn.
Har inte fått ett enda virus sen jag började med de programmen.
Innan körde jag Norton Internersecurity, och då fick jag virus titt som tätt.
Det kanske beror på att norton varit bättre eftersom den lyckats hitta farliga virus med dessa versioner bara sover. 😛
Åter till ämnet undrar jag vad ni tycker om sygate firewall? Skulle det uppstå problem om jag använde både nortons och sygates firewall??
Tacksam för svar... Dessutom är detta mitt första inlägg på detta forum och därför är jag väldigt glad och lycklig. 🙂
2 Guest(s)