February 19, 2004
Hej,
Är det möjligt att få virus i minnena? Det verkar iaf som om jag fått det.
Fick problem med virus för ett tag sen, formaterade om hårddiskarna och installerade om Windows. Allt var frid och fröjd tills datorn började uppträda konstigt igen.. Körde Avast! och den hittade en rejäl dos med trojaner i system filerna, den sa även att jag hade virus i minnet..
Gjorde om proceduren, installerade om windows på nytt, nu på en annan disk som jag hade. Samma problem händer igen..
Någon som har liknande erfarenheter eller vet hur jag ska lösa detta problem?
February 27, 2006
September 22, 2005
Ja, stänger du av datorn och bryter strömmen så är ju minnet rensat totalt. Med andra ord så handlar det om virus i hårddiskarna. Innehåller i minnet är i stort sett uteslutande laddat från hårddiskarna så...
Men varför låter du inte virusprogrammen ta bort filerna då?
Sedan antar jag att du har brandvägg, och att du inte var uppkopplad på nätet innan du installerat virusprogrammet efter formateringen?
Men som sagt, låt Avast lägga virusen i virusvalvet bara.
May 1, 2005
Nasra wrote: Ta ut minnet låt det stå nån kvart, formatera hårddisken innan du tar ut dem och sätt tillbaks och installera om hela windows se om viruset har försvunnit ur minnet då.
Glöm inte att lägga minnet i kylen så det inte ligger kvar några termiska flytströmmar i minnet. Gärna bredvid en kaviartub i aluminium som suger upp det bra.
Om inte det går. Placera hårddisken i bakfickan på ett par jeans och gå ett varv runt huset. Och GÅ! Jogga inte. Löser det mesta.
September 12, 2001
dreamweaver wrote: [quote=Nasra]Ta ut minnet låt det stå nån kvart, formatera hårddisken innan du tar ut dem och sätt tillbaks och installera om hela windows se om viruset har försvunnit ur minnet då.
Glöm inte att lägga minnet i kylen så det inte ligger kvar några termiska flytströmmar i minnet. Gärna bredvid en kaviartub i aluminium som suger upp det bra.
Om inte det går. Placera hårddisken i bakfickan på ett par jeans och gå ett varv runt huset. Och GÅ! Jogga inte. Löser det mesta.
Det märks verkligen att du har testat denna metod ytterst grundligt. :)R
September 1, 2002
Om du inte har något virusprogram installerat så rekommenderar jag AVG Anti-virus Free: http://free.grisoft.com/doc/53.....virus-free
Direkt nedladdning: http://free.grisoft.com/softw/.....2a1024.exe
1 Guest(s)