November 29, 2004
Har haft detta problem nu i 1.5 vecka.
För 1.5 vecka sedan märkte jag att "RPC", i windows, avslutades omedelbart, och datorn måste starta om. Detta hände mellan 2 minuter och 2 timmar efter inlogging. Jag formaterade datan, men fick samma problem, IGEN, så jag formaterade den yttligare en gång, fast denna gång hade jag förberett mig.
Innan den andra formateringen brände jag en skiva, med Zonealarm Firewall och Windows Servicepack 2 (Filerna laddade jag ned och brände ned från en annan dator, eftersom de blev infekterade så fort de blivit nedladdade).
Efter den andra formateringen drog jag ur nätverkskabeln, installerade windows, installerade sedan servicepack 2 och brandväggen.
Fram tills idag har jag inte haft några problem. Jag var inne på Directconnect, och märkte att min download "frös" sig. Jag checkar lite routerfunktioner och ser om det är nåt fel med dem, men det är det inte. Så jag stänger av brandväggen, min download börjar igen, och jag sätter på brandväggen.
Nu efter 2 timmar så säger brandväggen:
Generichost försöker komma åt internet.
Jag låter inte programmet komma in på internet.
För 10 minuter sedan märker jag att konstiga saker händer på datan, så jag checkar i "ALT+CTRL+DELETE" grejen och märker att jag fått samma skit igen:
Lsass.exe
Vad skall jag göra, och vad har jag gjort för fel?
November 26, 2002
Lsass.exe i sig är inget virus. Local Security Authentication Server - lsass.exe Däremot finns det virus som döljer sig bakom Lsass och det ser ut som om det är Lsass som körs. De vanligaste av dom är väl Sasser och Mydoom. Testa att köra verktyget mot Sasser som du kan hitta i FAQ under Operativsystem i detta forum. Om det inte är det så kan du i alla fall utesluta det.
2 Guest(s)