July 14, 2005
Tipsar gärna om System recovery funktionen som brukar suga i sig utrymme.
På Svenska versionen kallas det Avancerade systeminställningar och Systemskydd som sparar alla ändringar tillbaka i tiden.
Själv är jag rätt fatalistisk av mig och stängde av funktionen när allt var uppdaterat och installerat stabilt, regelbundna backupper löser systemsskyddsfrågan.
February 8, 2004
hiberfill.sys är 25GB. pagefile.sys är 33.5GB.
Men jag upptäcker min Temporary Internet Files mapp är på 110GB medan på Temporära Internetfiler inställning är bara 250MB. Det är nästan halva SSD storlek. Hur kan jag minska till 250MB som det ska vara. Är det nån som vet?
January 9, 2004
bigga l;1297556 wrote: hiberfill.sys är 25GB. pagefile.sys är 33.5GB.
Men jag upptäcker min Temporary Internet Files mapp är på 110GB medan på Temporära Internetfiler inställning är bara 250MB. Det är nästan halva SSD storlek. Hur kan jag minska till 250MB som det ska vara. Är det nån som vet?
Så minska ner pagefile, stänga av hibernation och töm din Temp mapp. Problemet löst 😉
February 25, 2013
Ytterligare sätt att få extra utrymme förutom nämda sätt redan är att köra: Cleanmgr (windows egna i cmd prompt eller skriv i kör) efter du valt C: kan du välja "Clean system files" knappen och ta bort Servicepack files och Windows updates, förutsatt att du inte vill avinstallera någon patch etc.
1 Guest(s)