July 29, 2005
På sistone upplever jag att datorn drabbas av timeouts relativt ofta. Främst på sidor som t.ex. facebook, swedbank men även vissa andra. Jag misstänker att dessa timeouts beror på mitt system snarare än på servrarna, detta då det fungerar att surfa in på dem med mobiltelefonen utan problem. Det är inte så att hela nätverket går ner, utan bara att vissa sidor verkar spärras i 2-3 minuter; det går alldeles utmärkt att besöka andra sidor medan man väntar på det att komma tillbaka.
En lösning som föreslagits är att köra: netsh -> winsock -> reset
Detta verkar dock inte ha gett någon effekt, och kräver dessutom att datorn startas om, vilket är lite småjobbigt.
Som kuriosa kan nämnas att den här hemsidan drabbades av det då jag försökte posta detta inlägg nyss, vilket innebär att jag helt enkelt får vänta några minuter innan jag försöker igen.
Idéer? Tankar? Lösningar?
March 10, 2003
Funderar på om det skulle hjälpa med en annan drivrutin till ditt moderkort. Svårt att felsöka saker när man inte sitter vid datorn. Eftersom din telefon fungerar borde det ju inte vara router eller så heller.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
1 Guest(s)