USB masslagrings enheter fungerar inte! | Operativsystem / Program / Drivrutiner | Forum

A A A

Please consider registering
Guest

Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters

Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
USB masslagrings enheter fungerar inte!
This topic is locked
tottedaman
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 107
Member Since:
mars 13, 2010
sp_UserOfflineSmall Offline
1
september 30, 2011 - 4:40 e m
sp_Permalink sp_Print

Hej!

Jag har nyligen installerat om min bärbara dator (Acer Aspire 5332) och jag har fått lite problem att installera drivrutinerna eftersom jag inte kan få USB porten att fungera. Ja vette fan vad jag ska göra jag har iaf lyckats installera chipset drivrutinerna(från en RW CD skiva) på datorn men det hjälpte inte.

När jag öppnar enhetshanteraren så finns det två stycken Andra Enheter: Nätverksstyrenhet och PCI device. Och jag har inge aning om vad det ska vara för drivrutiner till dom enheterna.
Det verkar som att det är USB masslagring som inte fungerar för när jag sätter i min flyttbara hårddisk så kommer det upp att enheten är Okänd, men när jag sätter i en bluetooth dongle så fungerar den utmärkt.

Också undrar jag om någon är bra på att googla pch kan hitta drivrutiner till datorn Acer Aspire 5332 för jag kan inte hitta några drivrutiner som fungerar.

PS: Datorn har tidigare haft Windows 7 Home Premium x64 och nu har jag installerat om datorn med Windows XP Professional x86 (32bit).

PS1: Skulle det hjälp om jag installerar en 64bitars version av Windows XP.

Tacksam för svar!

TN

Avatar
Snorch
Medlem
Medlem
Forum Posts: 8881
Member Since:
mars 14, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1269638
september 30, 2011 - 5:21 e m
sp_Permalink sp_Print

Här finns det åtminstone drivrutiner:
http://support.acer.com/us/en/…..delId=1239

tottedaman
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 107
Member Since:
mars 13, 2010
sp_UserOfflineSmall Offline
1269643
september 30, 2011 - 7:12 e m
sp_Permalink sp_Print

Snorch;1269751 wrote: Här finns det åtminstone drivrutiner:
http://support.acer.com/us/en/…..delId=1239

Den där hemsidan har jag redan varit in på och det finns inga drivrutiner för Windows XP 32bit vad jag kan se.

TN

Avatar
Marre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1255
Member Since:
december 17, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1269644
september 30, 2011 - 7:33 e m
sp_Permalink sp_Print

Ta och gå in i enhetshanteraren. Gå till den enhet du är intresserad av. Välj egenskaper och sen information. Där in rullgardinsmenyn (enhetsbesktivning) väljer du maskinvaruinfo. Googla på den koden du återfinner där. Med lite tur får du fram tillverkare och drivrutiner. Annars finns det mjukvaror som kan identifiera enheter…. Everest(?) är ett.

Avatar
Snorch
Medlem
Medlem
Forum Posts: 8881
Member Since:
mars 14, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1269645
september 30, 2011 - 7:53 e m
sp_Permalink sp_Print

Jaha, det var specifikt XP drivrutiner du skulle ha. Är datorn levererad med 7 lär inte Acer tillhandahålla drivrutiner till XP eller äldre OS.

Avatar
Ctrl
Varberg
Medlem
Medlem
Forum Posts: 10355
Member Since:
mars 10, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1269655
oktober 1, 2011 - 12:49 f m
sp_Permalink sp_Print

Sedan är det faktiskt så i dagens läge att vissa krestar inte har stöd för XP längre. Vissa tillverkare har numera inget som helst stöd för XP i vissa av sina serier. Dags att inse att ett 10+år gammalt OS inte direkt kan tävla längre.

Jag upplever faktiskt att Win7 är minst lika snabbt som XP på äldre hårdvara också. Vilken är huvudorsaken till att du vill byta ner till XP ?

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

bredbandet
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 113
Member Since:
mars 13, 2011
sp_UserOfflineSmall Offline
1270367
oktober 20, 2011 - 5:48 f m
sp_Permalink sp_Print

Du vet väl om att windows 8 Beta ligger ute för bedömning. Har själv provat 32-bitars versionen på en liten netbook med 1 GB ramminne och det gick alldeles lysande. Du hämtar windows 8 på http://msdn.microsoft.com/en-u…..dows/home/

This topic is locked
Forum Timezone: Europe/Stockholm

Most Users Ever Online: 694

Currently Online:
68 Guest(s)

Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)

Top Posters:

Andreas Galistel: 16287

Jonas Klar: 15897

ilg@dd: 10810

Nyhet: 10607

Mind: 10550

Ctrl: 10355

Gueno: 9881

Guest: 9344

Snorch: 8881

Callister: 8468

Newest Members:

AnthonyimamiHC AnthonyimamiHC

RebeccabipYJ RebeccabipYJ

HumanSert HumanSert

AshleyCeanyJN AshleyCeanyJN

RobertCapYX RobertCapYX

MichaelZonZR MichaelZonZR

Brandonvom

staletsatf staletsatf

BradleyJewZQ BradleyJewZQ

autogruxusKJ autogruxusKJ

Forum Stats:

Groups: 11

Forums: 59

Topics: 146630

Posts: 1300967

 

Member Stats:

Guest Posters: 2

Members: 78407

Moderators: 0

Admins: 11

Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL