August 23, 2001
Har en dator som jag vill ha som router och på den skulle jag vilja ha möjlighet att köra torrent nedladdning, koppla in två USB hårddiskar och dela ut dom på mitt nätverk och DynDNS klient för att uppdatera IP.
Sedan ska jag köra ett program som behöver "java sdk 1.6" så det måste gå att lägga in.
March 14, 2001
Det första jag kommer att tänka på är Clarkconnect, eller ClearOS som det verkar heta nu för tiden. Det är, eller åtminstone var, en komplett lösning av de du verkar leta efter. Har provat det för några år sedan men då tyckte jag det var alldeles för tungdrivet, lite bloatware över det hela men då föredrar jag renodlade routerprogramvara istället.
Annars går det alltid att virtualisera pfsense i ett annat OS, iaf med Vmware ESXi. Inte så lätt att få ingång om du inte vet vad du håller på med men det går att få det precis som man vill ha det. Nån linux dist och pfsense ovanpå det, eller kanske windows rent av.
August 23, 2001
Ska ta och kolla upp clearOS, se vad det har att erbjuda =)
Har också kört clarkconnect för många år sedan.
Verkar mest jobbigt att virtualisera men då kan man ju komma åt de mesta funktionerna, iaf om jag kör det under windows då många av de funktioner jag vill flytta över till router just nu snurrar på en windows burk, så är ju ett alternatic det med, men blir det inte väldigt tungrott och köra först windows och sedan t.ex pfsense virtuellt? Är bara en gammal celeron 1.3ghz med 512 ram jag tänkt använda.
2 Guest(s)