April 24, 2001
OfflineVarför använder ni W2K? Det enda jag hört hittills om det är att det äter RAM till frukost, att maskinen blir slöare, att swapfilen är abnormt stor samt att installationen tar en hel del plats. Alltså inget gott. Stämmer det? Vill höra för och nack -delar.
Svar ja, jag brukar byta OS sist av alla 
January 8, 2001
Offlinevad är alternativet... ja visst linux, men nä!
det finns juh inget aktuellt alternativ till "huvudoperativ" än w2k.
anser inte att w3k drar speciellt mycket mer ram än tex winme. dock krävs det lite trixande innan en perfekt konfad installation är igång!
det hetaste är väl att gå in och rota bland de services som körs, det finns nämligen tonvis med services som inte "måste" köras, tex på min burk som inte har modem så startades alltid en fax service...
när min dator startas och inga andra program utom web och ftp server är igång så drar den endast 79 mb ram! och det är betydligt mindre än vad WinME brukar ta med samma antal program igång!
January 8, 2001
Offline2001-06-06 17:58, skrev Iceman:
Mmm, det stämmer.. Allting "glider" mycket finare i w2k. Sen är det ju jävligt mycket stabilare också. Det enda problemet egentligen är att en win2k burk inte får så grym kontakt med en win9x burk i nätverk, men det går ju att leva med![]()
ehhh vad menar du?!
då har du gjort nåt knas! har aldrig haft nåt sådant problem!
December 19, 2000
Offline2001-06-05 16:29, skrev Daniel R:
Håller helt med...har du 192MB minne eller mer så är det bara att installera, men jag rekommenderar inte att man kör Win2k och 128MB minne, det e segt som f-n
det kan jag inte hålla med om.
jag kör win2k nu och har 128 mb mosel.
förut hade jag bara 64 mb minne och det gick alldeles utmärkt. lite segt ibland bara, men jag klagar inte.
January 8, 2001
Offline2001-06-07 08:02, skrev Micke O:
Vad säger ni? Är det svårt att få kontakt mellan W2K och W98? Om det är så går det phet-bort.
näpp inga problem! funkar perfekt!
man måste klicka "ett steg till" ibland för att få fram samma bild som man får när man dubbelklickar på nätverksikonen i w98!
det har alltid fungerat för mig i första försöket har aldrig strulat!
1 Guest(s)

Log In