June 7, 2001
OfflineJag installerade windows 2000 pro' för ett par veckor sedan men har ett litet irriterande problem; när man väljer shut down så stängs hårddisken av (knäpper till) men sedan dyker ett meddelande fram på monitorn "You can now turn off your computer". Hrmph... problemet är att jag har bara en "påknapp". I w98 stängdes datorn av helt o hållet. Har fått tips om att det skall finnas möjligheter för detta både i BIOS och i egenskaper (när man högerklickar på skrivbordet) men det gör det ju inte!
Någon som kan hjälpa till?
January 9, 2001
Offlinekolla under powermanagement och sånt skit i kontroll panelen... jag hade oxå samma problem med att win2k inte stängde av datorn.. men jag bocka för nå(minns inte vad) under powermanagement tror jag.. testa litegranna bara.. men iaf så stänger win2k av datorn nuförtiden för mig..
-----------------
Athlon 800@850
Geforce 2 MX 200/210
128PC100@133 noname shit
My Computer
[ Detta inlägg ändrat av Ajjdiis 2001-06-07 13:45 ]
June 7, 2001
OfflineWell... bästa alternativet än så länge är att hålla in "on" i 5 sekunder för att stänga av datorn. Finns inget av de alternativ som ni annars har rekommenderat; varken i BIOS'et eller i kontrollpanelen/poweroptions (det senare är rätt skumt för jag vet att där andra har just det jag är ute efter, där har jag ingenting!). Nåja...
1 Guest(s)

Log In