June 18, 2001
OfflineJag bryr mig inte alls om interfacet eller någonting sådant på Win XP. Vad jag däremot vill veta är de tekniska fördelarna. Min bild av XP är att den är stabil som 2K, kompatibel som Me, och lika krävande som båda tillsammans. Stämmer detta? Är XP ett bra val...?
Orkar ju inte installera det om det inte är bra såklart. Då håller jag mig till 2K
December 19, 2000
Offline2001-06-18 23:38, skrev Jerry:
Jag bryr mig inte alls om interfacet eller någonting sådant på Win XP. Vad jag däremot vill veta är de tekniska fördelarna. Min bild av XP är att den är stabil som 2K, kompatibel som Me, och lika krävande som båda tillsammans. Stämmer detta? Är XP ett bra val...?
Orkar ju inte installera det om det inte är bra såklart. Då håller jag mig till 2K
XP kommer att finnas i olika verisioner Advanced server, Proffessional och Personal Edition....använder du den sistnämda stabilitet kompatibiltet och den kommer att kräva minsta möjliga av systemt. Men dock så kommer XP att ställa stora krav på systemt...min rekommedation vore att du ser till å ha cpu större än 600mhz å ramminne mer än 128meg...och helst ett grafikkort av den lite nyare sorten...då det finns en hel del sjyssta animeringar i XP som blir mycket snyggare med graffe som har bra 2D rendering.
Det verkar som om det snart är dags för fulla test versioner av XP.. Många av "beta" sakerna är bortplockade m.m i den nyaste betan! 
Tekniknörd som gillar att träna.
December 19, 2000
Offline2001-06-23 19:58, skrev Daniel R:
Michael: Nej XP kommer bara finnas i två versioner, Personal och ProfessionalMen det kommer att finnas Windows 2002 Server, Advanced server och antagligen data center...
hmmm....Visst är det 2002 men det är fortfarande en verrison av XP...har installerat å testat den ..och som sagt går den under XP....iaf dem beta verisionerna jag testat...kan hönda att Microsft tänkt nåt annat till Final ...men än så länge går den under Xp iaf..!
1 Guest(s)

Log In