January 9, 2004
Då man precis gått över till Windows 8 så tänkte jag kolla om det är någon mer som kör det och framförallt vad ni upplevt som inte fungerar och vad som buggar. Jag har själv hittat några saker som jag skriver ner här.
Mappar Uppdateras inte jämt.
-----------------------------------
Ibland när man raderar en fil så försvinner inte filen från mappen, men om man trycker på den så säger systemet att den inte finns. Trycker man på F5 så försvinner den. Samma sak med att skapa mapp i vissa lägen. Man väljer att skapa ny mapp, men inget händer. Trycker man sedan på F5 så ser man att det finns en mapp som heter "New Folder". Händer inte jämt. Men ibland.
UAC Går ej att stänga av helt.
---------------------------------
Det går inte längre stänga av UAC helt utan att göra register hack, och gör man det så slutar ALLA metro-appar att fungeraoch därmed standardvisare för ljud, bild och film.
SMB 3.0 fungerar ej med många NAS.
-------------------------------------
Många NAS har inte tillgång till den nya versionen av "secure signing" som krävs för SMB 3.0 och slutar därmed att fungera som de ska. Resultatet är att man inte kommer åt sina kataloger utan att sätnga av Secure signing i registret. NAS tillverkare borde dock lösa detta vartefter.
Fyller på mer vartefter.
February 19, 2010
Felmeddelande när man mountar ISO filer:
------------------------------------------------
Windows 8 kommer med en "native" ISO mounter.
När man försöker montera ISO filer så får man ett felmeddelande som säger:
Du har inte behörighet att montera filen
Kollar man i utforskaren så är dock filen monterad och fungerar bra.
Försöker man montera filen i Powershell som admin kommer inget felmeddelande.
August 25, 2004
Intern LCD med mobil Intel Sandy Bridge funkar inte, Dock funkar extern skärm..
Har suttit halva dagen o försökt få de att funka nu, Men det går tydligen inte..
Får köra på "Microsoft Basic Display Adapter" för att få bild på laptopen utan extern skärm.. Däremot funkar inte extern skärm då, Rätt störsamt då jag behöver dubbla skärman.. -.-
January 20, 2003
MrTirpitz;1283701 wrote: Felmeddelande när man mountar ISO filer:
------------------------------------------------
Windows 8 kommer med en "native" ISO mounter.
När man försöker montera ISO filer så får man ett felmeddelande som säger:
Du har inte behörighet att montera filen
Kollar man i utforskaren så är dock filen monterad och fungerar bra.
Försöker man montera filen i Powershell som admin kommer inget felmeddelande.
Monterade i windows 8 pro från nätverket, inga bekymmer.
2 Guest(s)