December 19, 2000
OfflineSom vissa av er säker redan läst i nyheten så har Microsft nu angivit dem exakta system krav som ställs för att kunna köra XP fullt ut, 233mhz cpu, 128meg i ram, 1.5gb hdd och givetvis en cd lr dvd. Använder själv XP och jag kan säga att detta kan aldrig stämma...visst kan man installera å surfa med den angivna configurationen men system kommer att vara väääldigt trögt...å defenitivt inte tillfredställande.
Någon annan som testat det och har en anna åsikt ...?
December 19, 2000
OfflineTja det beror väll på hur man ser det då vad jag har läst så har microsoft i denna version har tagit fasta på tcp/ip delen och implementerar den helt. Tror mig även ha läst att man då ska kunna göra alla de hyssen som man endast kunde göras på linux maskiner innan... man undrar om det stämmer och vad följderna blir av det...
June 1, 2001
OfflineDessa funktioner finns redan i alla Linux/Unix samt NT/Win2000 system och man kan ochså lätt installera en packet driver i Win98 och göra bus där ochså så det är knappast svårare idag.
Attacken från Gibson på XP har bara ett syfte, det behöver man inte vara något geni för att förstå.
[ Detta inlägg ändrat av Nibbler 2001-06-21 17:39 ]
April 1, 2001
OfflineTänkte bara tala om att det var MINIMUM kraven du har skrivit i nyheten.
De krav M$ rekommenderar för att "kunna" använda systemet är en 300 Mhz processor och 256MB RAM. (kommer inte ihåg vilken nyhetssida jag läste det på, men tror det var ZDNet eller CNET)
<--- HATAR XP
December 19, 2000
Offline2001-06-21 21:23, skrev Sajko:
Tänkte bara tala om att det var MINIMUM kraven du har skrivit i nyheten.De krav M$ rekommenderar för att "kunna" använda systemet är en 300 Mhz processor och 256MB RAM. (kommer inte ihåg vilken nyhetssida jag läste det på, men tror det var ZDNet eller CNET)
<--- HATAR XP
Vistt är det minimum kraven...ber om ursäkt att det inte fram gick bättre...men jag troro ändå inte att dem minimum kraven kan vara rätt...efter att själv testat XP får jag känslan av att systemt efter ett tag kommer att bli ostabilt med den system konfigen..!
1 Guest(s)

Log In