June 17, 2004
Har en Celeron Mobile 1.8GHz, fick upp den till 2.89Ghz. inte helt stabil i windows. utan att höja volten eller liknande. kommer ej ihåg vad fsbn låg på.
Bra clockat av en sådan processor?
Tycker ni den ska klocka mer? hur isf ? 🙂
Tycker inte att denna celeron processor är så bra men rolig är den.
Några kommentarer?
;D
--Läs tråden och se mina nya rekord som dyker upp där lite då och då. --
April 7, 2002
Kom igen nu... finns inget tråkigare än kunnigt överklockarfolk som säger att de ska "öka volten", öka spänningen heter det!
Jag ska bygga ett hus men jag måste öka metern på brädan så den passar.
Låter kanske lite dumt eller? öka längden ska det ju va.
Att folk säger volten kommer troligtvis från att man i engelska språket säger "voltage" och "volts" vilket på svenska ska bli "spänning" och "volt".
Använd nu det riktiga uttrycket!
Annars blir jag ledsen
November 18, 2003
HardCoder wrote: Kom igen nu... finns inget tråkigare än kunnigt överklockarfolk som säger att de ska "öka volten", öka spänningen heter det!
Jag ska bygga ett hus men jag måste öka metern på brädan så den passar.
Låter kanske lite dumt eller? öka längden ska det ju va.Att folk säger volten kommer troligtvis från att man i engelska språket säger "voltage" och "volts" vilket på svenska ska bli "spänning" och "volt".
Använd nu det riktiga uttrycket!
Annars blir jag ledsen
vcore->v->volt
June 17, 2004
hmm, okej.. men vet inte hur mycket sånhära processor tål ? nån som vet hur mycket volt max man kan sätta? min cpu grader ligger på ca 36 hela tiden (i bios), har ej testat prime95 eller vad den hette. med luft. en samurai kylare som jag köpte härifrån Nh för ett tag sen.
April 7, 2002
Snowman89 wrote: [quote=HardCoder][quote=Snowman89]vcore->v->volt
eller
vcore->v->voltage...
eller
vcore->v->volt->voltage
.
grejen e ju att man förkortar de o du fattade ju vad han menade så varför klaga?
volt är ingen förkortning. Volt är enheten som storheten Spänning mäts i.
Precis som Meter är den enhet som längd mäts i.
Kan du då förstå skillanden och varför jag tycker man ska använda den rätta beteckningen?
För övrigt tycker jag att det va en sjuhelvetes klockning. 🙂
March 14, 2004
HardCoder wrote: [quote=Snowman89][quote=HardCoder][quote=Snowman89]vcore->v->volt
eller
vcore->v->voltage...
eller
vcore->v->volt->voltage
.
grejen e ju att man förkortar de o du fattade ju vad han menade så varför klaga?
Kan du då förstå skillanden och varför jag tycker man ska använda den rätta beteckningen?
Men han förstod? OK? Var inte det det viktigaste?
November 18, 2003
HardCoder wrote: [quote=Snowman89][quote=HardCoder][quote=Snowman89]vcore->v->volt
eller
vcore->v->voltage...
eller
vcore->v->volt->voltage
.
:banghead: du fattar ju så varför klaga?
April 7, 2002
Snowman89 wrote: :banghead: du fattar ju så varför klaga?
Frågan är om du fattar... saken är den att om du skriver att du ska höjja volten i t.ex. En uppsats på en högskola så blir du idiotförklarad.
Sedan förblev min fråga fortfarande obesvarad om du förstod min fråga.
Jag kan ju förtydliga den. Förstår du skillnaden mellan en enhet och en storhet?
Sedan kan jag ju fråga dig varför du försvarar en sak så ivrigt, som du förhoppningsvis förstår är fel.
November 18, 2003
HardCoder wrote: [quote=Snowman89]:banghead: du fattar ju så varför klaga?
Frågan är om du fattar... saken är den att om du skriver att du ska höjja volten i t.ex. En uppsats på en högskola så blir du idiotförklarad.
Sedan förblev min fråga fortfarande obesvarad om du förstod min fråga.
Jag kan ju förtydliga den. Förstår du skillnaden mellan en enhet och en storhet?
Sedan kan jag ju fråga dig varför du försvarar en sak så ivrigt, som du förhoppningsvis förstår är fel.
men!!
man skriver inte att nu ska ja höja volten utan man skriver VAD man ska höja volten till för då fattar dom flesta, kolla bara alla unlägg i tråden hur många är det som inte har fattat va va menade om du inte tittar på dina egna inlägg?
1.7v är väl max för p4 fast dom har ju 1.5v original men 1.7 skulle inte ja gö över om de e min 24/7 burk
2 Guest(s)