February 4, 2002
#[L Click HS wrote: # Goofy]BBLLLÄÄÄÄÄ!!!! LIVET ÄR ORÄTTVIST!!!!!!!! Jag får 10255 och då har jag överklockat till max!!!!!!!!!!! iallafall inte många mhz ifrån!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja livet är inte rättvist Dina problem sitter säkert i moderkortet
MSI har en tendens att ge dåliga 3Dmarkpoäng + ditt 512 Mb Sdram
Byt moderkort och minne så får du garanterat bättre poäng
November 21, 2001
February 4, 2002
AMD-Linus wrote: Vad kan man göra mer än att använda rätt drivrutiner och köra cas 2 turbo timings?
Något annat du rekomenderar?
Ladda ner Riva tuner från http://www.guru3d.com/
1.Power user - DenatorGlobalLOD BiasRange / 5
2.Main Denator XP detectedDirectxMipmap / 3.5
3.Vsynk / off
4.Pretender limit / 5
5.Textures ta bort 8-bit palettized textures
November 21, 2001
February 4, 2002
#[L Click HS wrote: # Goofy]Ja nytt rekor för mig!! 10269 poäng!! tjänade typ 30 poäng mot vad jag skulle fått anars!
Men min 3dgrafik i 3dmark blev så j**la skum asså!!!!
Den blev hur suddig och oskarp som hälst är det så för dig med arne????
(jag körde bara dom två första tipsen)
30p var ju inte mycket 2 första tipsen ?? Menar du att du hoppade över
3.Vsynk / off
4.Pretender limit / 5
5.Textures ta bort 8-bit palettized textures
Visst det blir lite skumt med grafiken men det är helt normalt
April 26, 2002
#[L Click HS wrote: # Goofy]BBLLLÄÄÄÄÄ!!!! LIVET ÄR ORÄTTVIST!!!!!!!! Jag får 10255 och då har jag överklockat till max!!!!!!!!!!! iallafall inte många mhz ifrån!!!!!!!!!!!!!!!!!
asså....jag som trodde mitt mobo var det sämsta typ, fast ditt verkar inte vara mycket bättre...jag hade inte ens en gnutta överklockningsmöjligheter innan jag flashade bioset, och fick några inställningar iaf. fast jag tycker du borde ha mer poäng än mig, för du har ju mycket snabbare cpu, min går i 1590 mhz nu. fast jag kör med ddr-ram då....men mitt mobo har oxå plats för 2 st sdram. har dock inte provat vad jag får med sdram i 3dmark. gör ramminnet mycket i 3dmark verkligen???
November 7, 2002
Heavy_Ante wrote: [quote=#[L Click HS]# Goofy]BBLLLÄÄÄÄÄ!!!! LIVET ÄR ORÄTTVIST!!!!!!!! Jag får 10255 och då har jag överklockat till max!!!!!!!!!!! iallafall inte många mhz ifrån!!!!!!!!!!!!!!!!!
asså....jag som trodde mitt mobo var det sämsta typ, fast ditt verkar inte vara mycket bättre...jag hade inte ens en gnutta överklockningsmöjligheter innan jag flashade bioset, och fick några inställningar iaf. fast jag tycker du borde ha mer poäng än mig, för du har ju mycket snabbare cpu, min går i 1590 mhz nu. fast jag kör med ddr-ram då....men mitt mobo har oxå plats för 2 st sdram. har dock inte provat vad jag får med sdram i 3dmark. gör ramminnet mycket i 3dmark verkligen???
Ja mitt moderkort har iallafall överklocknings möjligheter från början men anars suger det vell rätt stenhårt!! Jag kan tex. inte köra varken 14 eller 15 gångers multiplikationsfactor för dom blir typ 5 respektive 6 gångers multiplikations factor!!!! och 13 är 12,5!!
Jag tror faktiskt inte att ddr gör så satans stor skillnad. Fast jag vet inte riktigt. Men det beror vell lite på vad man menar med stor skillnad!
April 26, 2002
#[L Click HS wrote: # Goofy][quote=Heavy_Ante][quote=#[L Click HS]# Goofy]BBLLLÄÄÄÄÄ!!!! LIVET ÄR ORÄTTVIST!!!!!!!! Jag får 10255 och då har jag överklockat till max!!!!!!!!!!! iallafall inte många mhz ifrån!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja mitt moderkort har iallafall överklocknings möjligheter från början men anars suger det vell rätt stenhårt!! Jag kan tex. inte köra varken 14 eller 15 gångers multiplikationsfactor för dom blir typ 5 respektive 6 gångers multiplikations factor!!!! och 13 är 12,5!!
Jag tror faktiskt inte att ddr gör så satans stor skillnad. Fast jag vet inte riktigt. Men det beror vell lite på vad man menar med stor skillnad!
nee...det klart..men jamenar..1000 poäng är väl stor skillnad? (typ) det där med att ändra multiplern vet jag då inte ens om jag kan göra....i mitt bios är 133/133 mhz "standar" klockningen för min cpu 1800+, men nu kör jag 138/138mhz istället. testade alldeles nyss nästa steg som är 150/150mhz, men då ville den inte starta =( bara svart skärm efter omstart. ba nollställa bioset manuellt så funkar det igen som tur är =) asså: finns det inget mellanting mellan 138-150mhz????? det verkar ju litte skumt minst sagt!!! ******* skitBIOS man har!!!!! 👿
November 7, 2002
Heavy_Ante wrote: [quote=#[L Click HS]# Goofy][quote=Heavy_Ante][quote=#[L Click HS]# Goofy]BBLLLÄÄÄÄÄ!!!! LIVET ÄR ORÄTTVIST!!!!!!!! Jag får 10255 och då har jag överklockat till max!!!!!!!!!!! iallafall inte många mhz ifrån!!!!!!!!!!!!!!!!!
nee...det klart..men jamenar..1000 poäng är väl stor skillnad? (typ) det där med att ändra multiplern vet jag då inte ens om jag kan göra....i mitt bios är 133/133 mhz "standar" klockningen för min cpu 1800+, men nu kör jag 138/138mhz istället. testade alldeles nyss nästa steg som är 150/150mhz, men då ville den inte starta =( bara svart skärm efter omstart. ba nollställa bioset manuellt så funkar det igen som tur är =) asså: finns det inget mellanting mellan 138-150mhz????? det verkar ju litte skumt minst sagt!!! ******* skitBIOS man har!!!!! 👿
Har du inget mellanting i bioset??mellan 138 och 150???
April 26, 2002
#[L Click HS wrote: # Goofy][quote=Heavy_Ante][quote=#[L Click HS]# Goofy][quote=Heavy_Ante][quote=#[L Click HS]# Goofy]BBLLLÄÄÄÄÄ!!!! LIVET ÄR ORÄTTVIST!!!!!!!! Jag får 10255 och då har jag överklockat till max!!!!!!!!!!! iallafall inte många mhz ifrån!!!!!!!!!!!!!!!!!
Har du inget mellanting i bioset??mellan 138 och 150???
NEJ! tyvärr inte.....fattar inte VARFÖR! kanske inte var så bra detta bios...ska leta upp nå annat å flasha om....om det nu finns nå bättre. du vet inte varför den inte vill i 150/150mhz??? tror du det har nåt m,e ramminnet å göra? kör det i cas 2 nu...
November 7, 2002
har du dragit upp prosessor spänningen???
För jag kör min i 1,93 volt(i bioset ställer jag in den på 1,85volt men det blir 1,93 volt sedan). I övrig tycker jag att du ska fråga arne anka för han är bra på sånt jag själv har heller aldrig kommit upp i över 138 mhz bus även fast jag kan ställa in 139 mhz bus.
April 26, 2002
#[L Click HS wrote: # Goofy]har du dragit upp prosessor spänningen???
För jag kör min i 1,93 volt(i bioset ställer jag in den på 1,85volt men det blir 1,93 volt sedan). I övrig tycker jag att du ska fråga arne anka för han är bra på sånt jag själv har heller aldrig kommit upp i över 138 mhz bus även fast jag kan ställa in 139 mhz bus.
okay! ska snacka me han =) tror dock inte att det GÅR i mitt *******bios att dra upp volten.....
5 Guest(s)