10 000p klubben? (2001SE)|Page 5|Överklockning, rekord och benchmarks|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
10 000p klubben? (2001SE)
Arne Anka
Member
Medlem
Forum Posts: 2865
sp_UserOfflineSmall Offline
231345
December 8, 2002 - 11:47 am
sp_Permalink sp_Print

Heavy_Ante wrote: [quote=#[L Click HS]# Goofy][quote=Heavy_Ante][quote=#[L Click HS]# Goofy][quote=Heavy_Ante][quote=#[L Click HS]# Goofy]BBLLLÄÄÄÄÄ!!!! LIVET ÄR ORÄTTVIST!!!!!!!! cry cry cry cry cry Jag får 10255 och då har jag överklockat till max!!!!!!!!!!! iallafall inte många mhz ifrån!!!!!!!!!!!!!!!!!

asså....jag som trodde mitt mobo var det sämsta typ, fast ditt verkar inte vara mycket bättre...jag hade inte ens en gnutta överklockningsmöjligheter innan jag flashade bioset, och fick några inställningar iaf. fast jag tycker du borde ha mer poäng än mig, för du har ju mycket snabbare cpu, min går i 1590 mhz nu. fast jag kör med ddr-ram då....men mitt mobo har oxå plats för 2 st sdram. har dock inte provat vad jag får med sdram i 3dmark. gör ramminnet mycket i 3dmark verkligen???

Ja mitt moderkort har iallafall överklocknings möjligheter från början men anars suger det vell rätt stenhårt!! Jag kan tex. inte köra varken 14 eller 15 gångers multiplikationsfactor för dom blir typ 5 respektive 6 gångers multiplikations factor!!!! laugh och 13 är 12,5!!
Jag tror faktiskt inte att ddr gör så satans stor skillnad. Fast jag vet inte riktigt. Men det beror vell lite på vad man menar med stor skillnad!

nee...det klart..men jamenar..1000 poäng är väl stor skillnad? (typ) det där med att ändra multiplern vet jag då inte ens om jag kan göra....i mitt bios är 133/133 mhz "standar" klockningen för min cpu 1800+, men nu kör jag 138/138mhz istället. testade alldeles nyss nästa steg som är 150/150mhz, men då ville den inte starta =( bara svart skärm efter omstart. ba nollställa bioset manuellt så funkar det igen som tur är =) asså: finns det inget mellanting mellan 138-150mhz????? det verkar ju litte skumt minst sagt!!! ******* skitBIOS man har!!!!! 👿

Har du inget mellanting i bioset??mellan 138 och 150???

NEJ! tyvärr inte.....fattar inte VARFÖR! kanske inte var så bra detta bios...ska leta upp nå annat å flasha om....om det nu finns nå bättre. du vet inte varför den inte vill i 150/150mhz??? tror du det har nåt m,e ramminnet å göra? kör det i cas 2 nu...

Kolla här om du hittar nån lösning http://www.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=forum&f=37

Onkel-Benz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 370
231346
December 8, 2002 - 11:48 am
sp_Permalink sp_Print

Arne Anka wrote: [quote=Heavy_Ante][quote=#[L Click HS]# Goofy][quote=Heavy_Ante][quote=#[L Click HS]# Goofy][quote=Heavy_Ante][quote=#[L Click HS]# Goofy]BBLLLÄÄÄÄÄ!!!! LIVET ÄR ORÄTTVIST!!!!!!!! cry cry cry cry cry Jag får 10255 och då har jag överklockat till max!!!!!!!!!!! iallafall inte många mhz ifrån!!!!!!!!!!!!!!!!!

asså....jag som trodde mitt mobo var det sämsta typ, fast ditt verkar inte vara mycket bättre...jag hade inte ens en gnutta överklockningsmöjligheter innan jag flashade bioset, och fick några inställningar iaf. fast jag tycker du borde ha mer poäng än mig, för du har ju mycket snabbare cpu, min går i 1590 mhz nu. fast jag kör med ddr-ram då....men mitt mobo har oxå plats för 2 st sdram. har dock inte provat vad jag får med sdram i 3dmark. gör ramminnet mycket i 3dmark verkligen???

Ja mitt moderkort har iallafall överklocknings möjligheter från början men anars suger det vell rätt stenhårt!! Jag kan tex. inte köra varken 14 eller 15 gångers multiplikationsfactor för dom blir typ 5 respektive 6 gångers multiplikations factor!!!! laugh och 13 är 12,5!!
Jag tror faktiskt inte att ddr gör så satans stor skillnad. Fast jag vet inte riktigt. Men det beror vell lite på vad man menar med stor skillnad!

nee...det klart..men jamenar..1000 poäng är väl stor skillnad? (typ) det där med att ändra multiplern vet jag då inte ens om jag kan göra....i mitt bios är 133/133 mhz "standar" klockningen för min cpu 1800+, men nu kör jag 138/138mhz istället. testade alldeles nyss nästa steg som är 150/150mhz, men då ville den inte starta =( bara svart skärm efter omstart. ba nollställa bioset manuellt så funkar det igen som tur är =) asså: finns det inget mellanting mellan 138-150mhz????? det verkar ju litte skumt minst sagt!!! ******* skitBIOS man har!!!!! 👿

Har du inget mellanting i bioset??mellan 138 och 150???

NEJ! tyvärr inte.....fattar inte VARFÖR! kanske inte var så bra detta bios...ska leta upp nå annat å flasha om....om det nu finns nå bättre. du vet inte varför den inte vill i 150/150mhz??? tror du det har nåt m,e ramminnet å göra? kör det i cas 2 nu...

Kolla här om du hittar nån lösning http://www.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=forum&f=37

kollar redan för fullt där =) vet du håt om hur man ska kunna dra upp volten till cpu:n??

Arne Anka
Member
Medlem
231349
December 8, 2002 - 11:52 am
sp_Permalink sp_Print

Nee jag har ingen koll på Elitegroup ECS K7S5A det enda jag vet om dom är att dom är krångliga att överklocka

Onkel-Benz
Kommer du hit ofta?
Medlem
231351
December 8, 2002 - 11:53 am
sp_Permalink sp_Print

Arne Anka wrote: Nee jag har ingen koll på Elitegroup ECS K7S5A det enda jag vet om dom är att dom är krångliga att överklocka

ja...jag har då lyckats lite iaf. kör min xp1800 som en xp1900 😮

Arne Anka
Member
Medlem
231354
December 8, 2002 - 12:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Heavy_Ante wrote: [quote=Arne Anka]Nee jag har ingen koll på Elitegroup ECS K7S5A det enda jag vet om dom är att dom är krångliga att överklocka

Kolla linxz svar på http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=102139&highlight=ECS+K7S5A angående vcoren

Onkel-Benz
Kommer du hit ofta?
Medlem
231361
December 8, 2002 - 12:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Arne Anka wrote: [quote=Heavy_Ante][quote=Arne Anka]Nee jag har ingen koll på Elitegroup ECS K7S5A det enda jag vet om dom är att dom är krångliga att överklocka

Kolla linxz svar på http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=102139&highlight=ECS+K7S5A angående vcoren

det fanns bra länkar där! fast jag har kommit uunderfund med att det inte är lönt att försöka överkloka nå mer...för att överhuvudtaget kunna öka på cpu volten som jag förstått...så måste man löda på nå "grejjer" på mobot 😮 så det får nog vara....bättre å köpa nytt mobo sen..å köpa en xp 2400-2600 elle vad de nu heter =)

spinx
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 297
242646
December 30, 2002 - 12:26 am
sp_Permalink sp_Print

Hehe...då kan jag vara rätt stolt!

Kolla Signen på mitt system.

10008p - i 3DMark 2001SE 330.

DE E INTE FYSKAMM MED DEN BURKEN!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 145
Currently Browsing this Page:
4 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL