April 23, 2002
Hallå
Har skaffat mig en black ice prime och håller på att bygga ett vattenkylnings system till 2400+ som förhoppningsvis kommer snart!
Men nu undrar jag vad man ska ha för fläkt, jag vill inte att man ska kunna höra datorn nästan, är väll svårt att få det totalt ljudlöst.
Men nu undrar jag vad det är för fläkt jag ska satsa på, och var går gränsen för vad man kan höra, alltså vid vilken decibel är det 20db?
Sen funderar jag även på nätagregatet, vill 350w eller mer och det ska även vara tyst, men ja vill inte lägga mer än 500Kr på det, finns det något bra och tyst, eller kan man byta fläkt i ett så att det blir tystare.
Mvh edvard
September 16, 2002
April 23, 2002
Hallå igen
Ska kolla på dessa fläktar.
Så det är inget svårt att byta fläkt?
Grillad, låter inte jättelockande, hur länge ska det stå?
Är det kondenstorer eller liknande som lagrar ström eller vad blir man grillad av? :burn:
garanti bryr jag mig inte om på ett nätagregat .
Mvh edvard
February 11, 2002
ja d e liknande kondensatorer som lagrar ström vilket gör att nuddar du nånstans så blir d en fin stöt. Du skall dock kunna kortsluta nätagget vad jag vet så d sista försvinner. Låt den stå i 20min o sen kortslut i kontakten, d bör vara så pass lite kraft kvar i att d inte skadar nåt... dock var försiktig oavsett!
August 10, 2002
supreme wrote: Hallå igen
Ska kolla på dessa fläktar.
Så det är inget svårt att byta fläkt?
Grillad, låter inte jättelockande, hur länge ska det stå?
Är det kondenstorer eller liknande som lagrar ström eller vad blir man grillad av? :burn:garanti bryr jag mig inte om på ett nätagregat .
Mvh edvard
Det beror på vilken ampere det är.
Men det skall nog inte va så hög sådan i ett nättag nej.
Men annars kan du ju ta nätagget och sätta det mot tex ett elemnt innan du börjar leka. Då skall det vara utladdat vi jorden.
December 2, 2001
Kingen wrote: Det är 80mm fläkt som sitter i nätaggen, problemet är att kablarna är fastlödda så du måste antingen kunna löda eller så får du knipsa av och skarva med typ "sockerbit"
Nja.. När jag bytte fläkt på mitt nätagg var det en 3 pin kontakt inne i agget men kopplade in den nya fläkten på.. men de kankse är olika från modell till modell.
1 Guest(s)