December 11, 2002
Jag provade med att höja fsb till 150/30 jag antar att 30 är bussen för pci platserna. Ja när jag provade det så bootade datorn efter lite volt ökning, men jag kom inte in i windows. Datorn hängde sig innan den kom till "windows xp laddar bilden". Jag ställde minnena på 1:1 i förhållande till fsb så de jobbar ju i 300mhz (PC2700). Så det kan väll inte vara de som stoppar? Processorn ska väll gå mycket längre (12x150)?
Kolla grejjerna i signaturen om det kan vara något av dem?
Det var inget kylproblem iaf, låg på 45 grader, när jag kollade direkt efter i bios.
October 10, 2002
Dina minnen är inte ett problem ännu nej. De ska ju gå uppåt en bit till! Har du provat att höjja vcore mycket eller lite?? Ifall tempen inte var högre som så kan man prova öka lite till på spänningen till processorn. Dock kan de nog hända att den inte kommer att vara ordentligt stabil innan den får mycket mera kräm.
Men som redan föreslogs, att sänka multipeln. Det är ett effektivt sätt att komma uppåt i fsb! prova på de! (förutsätter att processorn är upplåst på sätt eller annat)
November 7, 2002
Bertil_Starfighter wrote: jo jag visste att PC2700=333mhz.
Jag körde 1,825V.
Så ni tror alltså att det är prollen som stoppar?
Nej jag tror att det är någon bus som sätter stopp för det hela och det var inte det där 30 som var PCI busen för den går som standard i 33mhz.
1 Guest(s)